یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۵۷:۴۱

۲۸۰ دانش‌آموز دختر اراکی امروز عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌شوند

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: ۲۸۰ دانش‌آموز دختر اراکی صبح روز سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک:

۲۸۰ دانش‌آموز دختر اراکی امروز عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌شوند

سرهنگ محمدرضا عسگری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ، با اشاره به اردوهای راهیان نور اراک اظهار داشت: سومین مرحله از راهیان نور دانش‌آموزی در بخش خواهران شهرستان اراک به مناطق جنگی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

وی افزود: این گروه از راهیان نور در قالب 7 دستگاه اتوبوس صبح روز سه‌شنبه 22 آبان‌ماه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: در این مرحله 280 دانش‌آموز دختر از حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده عازم مناطق جنگی هستند و تاکنون 400 نفر هم در دو مرحله قبل به این مناطق اعزام شده‌اند.

عسگری با اشاره به تاثیرگذاری اردوهای راهیان نور گفت: اردوهای راهیان نور فرصتی است تا با تبیین ارزش‌های دفاع مقدس افکار دانش‌آموزان را برای مقابله با هجمه‌های دشمنان تقویت کنیم، بنابراین برگزاری این اردوها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که در شرایط فعلی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

وی بیان کرد: این اردوها با هدف ایجاد تحول روحی و معنوی در میان قشر جوان و نوجوان جامعه انجام می‌شوند که می‌تواند کمک شایانی به نهادینه‌سازی فرهنگ مقاومت و ایثارگری داشته باشد.

دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین دوره‌های تاریخی کشور ماست

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به اهمیت دوران دفاع مقدس و راهیان نور گفت: دوران دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین برهه‌های تاریخی کشور ما به شمار می‌رود که مسئولان ما در معادلات و مناسبات جهانی از دستاوردهای آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان در قالب کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی با بخشی از تاریخ هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند که این اردوها برنامه خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

عسگری خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور ایثار و مجاهدت رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس را در آن دوران سخت از نزدیک لمس می‌کنند و در دنبال کردن راه شهدا ثابت قدم‌تر خواهند شد.

وی اضافه کرد: اعزام کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزی در انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیارحائز اهمیت است و بزرگداشت فرهنگ ارزشمند و غنی شهادت، جهاد و ایثار یکی از برکات اردوی راهیان نور است که خوشبختانه همه ساله در قالب اعزام‌های مختلف انجام می‌شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت