سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۲۰:۲۱

۲۵۰ میلیارد ریال برای هوشمندسازی شبکه‌ آبفا در استان مرکزی اختصاص یافت

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان مرکزی با بیان اینکه ۳۳ شهر استان مرکزی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند از اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال برای هوشمندسازی شبکه‌ها و تکمیل طرح‌های آبفا در استان مرکزی خبر داد.

۲۵۰ میلیارد ریال برای هوشمندسازی شبکه‌ آبفا در استان مرکزی اختصاص یافت

هوشمندسازی شبکه‌ آبفا

۲۵۰ میلیارد ریال برای هوشمندسازی شبکه‌ آبفا در استان مرکزی اختصاص یافت

به نقل ازتسنیم، عبدالرضا خلیلی ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از سایت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و آغاز پنجمین مانور فراگیر مدیریت بحران با محوریت وقوع زلزله در ساوه بااشاره به اینکه امسال سال خوبی در بحث  بارندگی نبود، اظهارداشت: میزان بارش طی هشت سال اخیر به‌ویژه در سال آبی 97-96 به طور قابل ملاحظه ای در کشور کاهش یافته است، بنابراین با توجه به شرایط بحرانی آب زیرساخت‌ها باید به گونه‌ای فراهم و برنامه‌ریزی شود که منابع آبی را با شرایط فعلی بتوان مدیریت کرد.

وی افزود: در استان مرکزی  به‌ویژه در مناطق جنوبی به طور متوسط بیش از چهار ماه و در حدود 18 مرحله برف می‌بارید اما در سال‌های اخیر این میزان به طور متوسط به 4 تا 5 مرحله و در دو سال اخیر به دو برف کاهش یافته است که جای نگرانی دارد و باید برای مقابله با این مشکل فرهنگ مصرف بهینه آب تقویت شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: همچنین تغییرات اقلیمی به وجودآمده در استان و کل کشور هم سبب شده که درجه حرارت به میزان 1.7 درجه سانتیگراد نسبت به 30 سال گذشته افزایش پیدا کند.

خلیلی بیان کرد: با وجود کاهش نزولات آسمانی، مصرف آب در کشور و همچنین توقعات مردم در حوزه مصرف آب بیشتر شده که  باتوجه به نگرانی‌هایی که در حوزه کمبود آب وجود دارد باید براساس همین میزان آب موجود برنامه‌ریزی کرد تا تنگناها در این حوزه بیشتر نشود.

وی ادامه داد: تاسیساتی که در گذشته مورد استفاده مردم بوده، امروز جوابگوی نیاز فعلی شبکه توزیع آب نبوده و باید با نصب تجهیزات، تاسیسات مناسب و هوشمند، امکان سرویس‌دهی به مردم را ساماندهی و تجهیز کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خاطرنشان کرد: در ارتباط با حادثه‌خیز بودن استان مرکزی، به جز شهرهای ساوه و زرندیه که جزو مناطق زلزله‌خیز هستند، احتمال وقوع در دیگر شهرهای استان مرکزی پایین است.

خلیلی افزود: 33 شهر استان مرکزی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند و 76 درصد جمعیت استان در شهرها زندگی می‌کنند که ضرورت مقابله با بحران به‌ویژه در وقوع زلزله را دوچندان می‌کند.

وی تصریح کرد: با وجود بحران آب طی سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی انجام شده است که برای مقابله با خشک‌سالی اخیر در شهرهای استان بیش از 250 میلیارد ریال برای هوشمندسازی شبکه‌ها و همچنین تکمیل طرح‌ها هزینه شده است اما با توجه به شرایط موجود در حوزه آب، این تنگناها تمام‌شدنی نیست بلکه نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بیان کرد: در زلزله اخیر کرمانشاه، استان مرکزی جزو استان‌های پیشگام در خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده بود و به‌عنوان استان معین بیشترین کمک‌ها را به این مناطق ارائه کرد و مورد تقدیر مسئولان کشوری و وزیر نیرو قرار گرفت.

خلیلی ادامه داد: پنجمین مانور فراگیر مدیریت بحران با محوریت وقوع زلزله به میزبانی ساوه  و با حضور استان‌های معین شرکت آب و فاضلاب شامل استان‌های مرکزی، تهران، اصفهان، البرز، قزوین، قم، همدان و لرستان و شهرهای معین اراک، مامونیه، دلیجان، تفرش، خمین و شازند با هدف توانمندسازی شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها و شهرهای معین در مواجهه با موقعیت‌های اضطراری و مقابله با آثار و پیامدهای بروز حوادث و بلایای غیرمترقبه به‌ویژه زلزله برگزار شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت