جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۰۷:۰۴

۲۳ هزار فقره کارت ملی هوشمند در استان مرکزی صادر شد

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: ۲۳ هزار و ۲۴۷ فقره کارت ملی هوشمند امسال در این استان صادر و تحویل متقاضیان شد.

مدیرکل پست استان مرکزی:

۲۳ هزار فقره کارت ملی هوشمند در استان مرکزی صادر شد

کارت ملی هوشمند

۲۳ هزار فقره کارت ملی هوشمند در استان مرکزی صادر شد

به نقل از روابط عمومی اداره کل پست استان مرکزی، محمدعلی چراغی با اشاره به صدور کارت ملی در استان مرکزی اظهار داشت: 25 هزار و 450 نفر نیز برای دریافت کارت ملی هوشمند در دفاتر پستی استان ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه کارت‌های ملی قدیمی طبق مصوبه هیئت وزیران تا پایان امسال معتبر است مردم باید در فرصت باقی مانده نسبت به درخواست کارت ملی اقدام و قبل از اتمام مهلت قانونی هرچه زودتر مدارک خود را تهیه و نسبت به پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

مدیرکل پست استان مرکزی تصریح کرد: با آغاز فراخوان اخذکارت هوشمند از سوی سازمان ثبت احوال کشور، استقبال مردم استان مرکزی به‌ویژه مناطق شهری برای دریافت این اسناد هویتی در حد نتظار نبوده است.

چراغی بیان کرد: کارت ملی هوشمند با ویژگی‌های کاربردی قابل توجه و ضریب امنیتی بالا می‌تواند نیازهای چند منظوره شهروندان را برآورده کند.

وی ادامه داد: متقاضیان در مهلت قانونی از طریق سایت پیش ثبت نام کارت هوشمند به نشانی www.ncr.ir ویا از طریق مراجعه به دفاتر و ادارات پست شهرستان ها نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل پست استان مرکزی خاطرنشان کرد: بسترها و امکانات لازم برای صدور کارت هوشمند ملی فراهم است و مشکلی در این باره در استان وجود ندارد.

چراغی عنوان کرد: ایستگاه‌های پستی کارت ملی هوشمند در استان از 2 به 15 ایستگاه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: کارت ملی هوشمند با ارایه سه کاربرد اصلی شامل شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از آن به عنوان یک ابزار چند کاره استفاده کرد.

مدیرکل پست استان مرکزی با اشاره به مزایای کارت ملی هوشمند گفت: شناسایی در حوزه دیجیتال، امکان تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، رمزنگاری و بیومتریک، امکان امضای دیجیتال، پردازش اطلاعات، امکان تغییر اطلاعات پس از صدور، افزودن کاربرد جدید پس از صدور از خدمات دولت الکترونیک از مزایای کارت ملی هوشمند است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت