جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۳۷:۰۶

۲۳۰هزارگردشگر داخلی وخارجی از بیت تاریخی امام درخمین بازدید کردند

مسئول موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین گفت: ۲۳۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون، از بیت تاریخی امام راحل در خمین بازدید کردند.

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

۲۳۰هزارگردشگر داخلی وخارجی از بیت تاریخی امام درخمین بازدید کردند

بیت تاریخی امام

۲۳۰هزارگردشگر داخلی وخارجی از بیت تاریخی امام درخمین بازدید کردند

حجت الاسلام علیرضا مرودشتی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال ۲۳۰هزار گردشگر از بیت تاریخی امام راحل در خمین بازدید کردند که ۲۲۸نفر از این تعداد، گردشگران خارجی بوده اند.

مسئول موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین افزود: تعداد گردشگران خارجی بازدیدکننده نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۲۰درصدی داشته و این گردشگران متعلق به کشورهای آلمان، آمریکا، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا بوده اند.

امسال گردشگران خارجی بازدید کننده از بیت امام رشد ۲۰درصدی داشته و این گردشگران متعلق به کشورهای آلمان، آمریکا، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا بوده اند وی خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته تعداد گردشگران داخلی بیت امام، ۱۴۲هزار نفر بوده که باتوجه به گسترش و تقویت کارهای فرهنگی و دیگر اقدامات، امسال تعداد بازدیدکنندگان رشد ۶۰ درصدی داشته است.

مسئول موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین تصریح کرد: در این مدت ۷۰هزار جلد کتاب، بیش از چهار هزار سی دی، روزنامه و بروشور در حوزه های مختلف به منظور شناخت جایگاه، سبک زندگی و دیدگاه های حضرت امام در قالب بسته های فرهنگی به بازدید کنندگان اهدا شده است.

 

برگزاری ۴نمایشگاه در بیت امام و جذب ۱۰۰هزار گردشگر

وی ضمن بیان اینکه سه راهنمای گردشگری و یک مترجم در محل بیت امام فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: امسال چهار نمایشگاه صنایع دستی در محل بیت امام برگزار شد که بیش از ۱۰۰هزار گردشگر را از نقاط مختلف کشور جذب کرد و گردشگران ضمن اینکه از این نمایشگاه ها بازدید می کردند با قسمت های مختلف بیت حضرت امام آشنا شدند.

امسال ۲۲همایش کشوری و استانی در بیت امام برگزار شد و مسابقات بین المللی شطرنج نیز در ۲۷ رسانه بازتاب پیدا کردمرودشتی با اشاره به ضرورت شناخت و اطلاع رسانی از بیت قدیمی امام به عنوان یک منطقه گردشگری و تاریخی و زادگاه رهبر بزرگ انقلاب، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش و نمایشگاه در بیت حضرت امام تلاشی در راستای شناخت این عمارت تاریخی و جایگاه حضرت امام است که در شش ماهه نخست امسال ۲۲همایش کشوری و استانی در این مکان برگزار شد و مسابقات بین المللی شطرنج نیز در ۲۷ رسانه بازتاب پیدا کرد.

مسئول موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین تصریح کرد: بیت تاریخی امام با تمام پتانسیل ها و ظرفیت هایی که دارد متعلق به مردم است و این موسسه تلاش می کند امکانات و ظرفیت های لازم را به منظور تقویت و جذب هرچه بیشتر گردشگران به کار گیرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت