دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۴۰:۳۳

۲۰ پروژه محرومیت‌زدایی در روستا‌های اراک اجرا ش

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک با بیان اینکه ۲۰ پروژه محرومیت‌زدایی در روستا‌های اراک اجرا شد گفت: ۵.۵ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در اراک پرداخت شده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک:

۲۰ پروژه محرومیت‌زدایی در روستا‌های اراک اجرا ش

محرومیت زدایی

۲۰ پروژه محرومیت‌زدایی در روستا‌های اراک اجرا شد

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سپاه تلاش داشته تا در کنار تامین امنیت کشور به آبادانی کشور نیز بپردازد، ضمن اینکه محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف کشور سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت امنیت و تنومند شدن درخت امنیت پایدار می‌شود، درختی که ثمره‌اش توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است بنابراین اگر چه دولت مسئول محرومیت‌زدایی در کشور است اما سپاه بر اساس احساس مسئولیت به این اقدام پرداخته است.

در این راستا به منظور بررسی اقدامات سپاه ناحیه مقاومت اراک در حوزه‌های مختلف در این شهر خبرنگاران تسنیم استان مرکزی در مصاحبه‌ای مسائل مختلف و حوزه‌های اجرایی مختلف خدمت‌رسانی سپاه اراک را با “محمدرضا رضایی” فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک به گفت‌و‌گو نشستند.

مشروح گفت‌و‌گوی خبرنگاران تسنیم با “محمدرضا رضایی” فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک در زیر می‌آید:

تسنیم: مهمترین اقدامات و رویکرد سپاه ناحیه اراک در سال 96 چه بوده است؟

رضایی: مهم‌ترین رویکردی که ما در برنامه‌های امسال داشته‌ایم و آن را برای سال 97 هم دنبال می‌کنیم خدمت‌رسانی و خدمت به مردم است که این رویکرد چند اولویت هم داشته است.

نخستین اولویت اردوهای جهادی بوده که قالب آن موضوع محرومیت‌زدایی است، حاشیه نشینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، امنیت و کمک به امنیت مردم با برگزاری گشت‌های محله محور، بسیج جامعه پزشکی و کمک به سلامت مردم و خدمت‌رسانی مردم و مسجد محوری و سوق دادن برنامه‌ها به سمت مسجد به عنوان کانون اصلی از دیگر اولویت‌ها هستند.

تسنیم: در بخش اردوهای جهادی در اراک چه اقداماتی انجام شده است؟

رضایی: در اردوهای جهادی پنج اردوی جهادی در سطح شهرستان وجود دارد که یک روزه برای کمک در  اموری که در یک روز به اتمام می‌رسد، سه روزه، هفت روزه و 10 روزه هستند که در  شش ماه نخست یک هزار و 300 نفر در اردوهای یک روزه، سه روزه 161 نفر، هفت روزه 500 نفر در قالب 29 گروه جهادی و در اردوهای 10 روزی 180 نفر شرکت داشته اند.

در اردوهای هجرت بسیج دانش‌آموزی که 10 روزه هستند 13 هزار متر مربع در شش ماهه نخست امسال بازسازی و رنگ آمیزی مدارس را داشته‌ایم، همچنین در عرصه محرومی‌زدایی بیشتر به ساخت منازل محرومان رسیدگی می‌شود که امسال 20 عرصه کار محرومیت‌زدایی در روستا‌های امان آباد، نوازن، میچان، خوشه، خیرآباد، ساروق، قانیاروق، امیرآباد فراوان، مشهد میقان، حسن آباد، شمس آباد  انجام شده است.

در بسیج سازندگی به بحث اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی هم رسیدگی می‌شود که امسال در حدود 550 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی توزیع کردیم که از این اعتبار 50 نفر اشتغال‌زایی داشتیم و همچنین 10 کلاس آموزش اقتصاد مقاومتی برگزار کردیم که 265 نفر در این کلاس‌ها آموزش دیده و برای آنها گواهینامه صادر شده است و همچنین کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را داشیتم که 14 نفر به‌کارگیری شده‌اند و نمایشگاه محصولات ایرانی اسلامی هم داشتیم که سه مورد امسال کار انجام شده است.

تسنیم: در راستای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی در شهر اراک چه اقداماتی انجام شده است؟

رضایی: در راستای طرح قرارگاه جوادالائمه(ع) در پنج محله آسیب‌پذیر شهر اراک که آسیب بیشتری به آن وارد می‌شود یک قرارگاه با کمک معتمدین همان محل ایجاد شده که معضلات و آسیب و مشکلات محله‌ها را احصا کردیم و در حال پیگیری برطرف کردن مشکلات هستیم که بخشی از مشکلات فرهنگی هستند و در راستای این مشکلات اقداماتی از جمله کمپ‌های رایگان برای معتادان، کلاس‌های آموزشی و غیره انجام شده است که خانوده‌های معتادانی که در کمپ هستند هم از لحاظ تامین معیشت تامین شدند که در مرحله بعدی شغل این افراد است که پس از ترک اعتیار مشغول به‌کار شوند.

راه‌اندازی ایستگاه سلامت، تهیه بروشور، پوسترهایی با مضامین پیشگیری از اعتیاد، طلاق و نشست‌های روشنگری از دیگر اقدامات انجام شده در محله‌های آسیب‌پذیر است.

200 نفر را برای آموزش در خانواده‌ها برای بحث تربیت مربی اعتیاد آموزش دادیم ، 400 بسته حمایتی و فرهنگی تاکنون به خانواده‌های آسیب دیده و ترک کرده اهدا شده است و همچنین سفر مشهد برای معتادان ترک کرده و خانواده‌های آنها هم در نظر گرفته شده که امسال در حدود 500 نفر به مشهد اعزام می‌شوند.

تسنیم: در راستای آموزش دفاعی و راهیان نور دانش‌آموزی چه اقداماتی انجام شده است؟

رضایی: آموزش‌های دفاعی و راهیان نور در بحث آمادگی دفاعی دانش آموزان است که در این راستا اقدامات موثری هم انجام شده که امیدواریم بتوانیم این اقدامات را مداوم و اثرگذارتر انجام دهیم که قریب به پنج هزار نفر از دانش آموزان هر سال این اقدامات برایشان انجام می‌شود.

در بحث آمادگی دفاعی با تشکیل گردان‌های بیت المقدس، امام حسین(ع)، امام علی(ع) و عاشورا همواره در بحث آموزش و آمادگی رزمی بسیجیان برنامه‌ها و رزمایش‌ها در دستورکار سپاه و بسیج قرار گرفته است.

تسنیم: یکی از بحث‌هایی که اخیرا اعلام کردید گشت‌های محله محور بوده درباره این موضوع توضیح دهید؟

رضایی: گشت‌های محله محور در راستای کمک به امنیت شهرستان و تبدیل ایستگاه‌های بازرسی به گشت‌های محله محور در دستور کار سپاه قرار دارد که با شروع هفته بسیج آغاز می‌شود که امیدواریم با استفاده از رهنمود‌ها سرباز خوبی برای نظام، انقلاب و مقام معظم رهبری باشیم.

تسنیم: آیا برنامه‌ای در راستای اقتصاد و برطرف کردن مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در اراک دارید؟

رضایی: ما قصد داریم در تمام مساجد صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای را تشکیل دهیم که مشکلات معیشتی مردم توسط همین صندوق‌ها برطرف شود که تاکنون 20 مسجد شهر اراک راه‌اندازی شده و بنا داریم که تا پایان سال این صندوق‌ها را در تمام مساجد شهر اراک ایجاد کنیم.

در بحث اقتصاد مقاومتی و خدمت‌رسانی که خواسته‌های مقام معظم رهبری است اگر هر دستگاهی اقدامات لازم را انجام دهد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت