سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۲۷:۰۹

۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر در نظر گرفته شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در نظر گرفته شد.

وزیر تعاون در جمع خبرنگاران:

۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر در نظر گرفته شد

تسهیلات

۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر در نظر گرفته شد

به نقل ازتسنیم،علی ربیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته آینده در راستای اعتبار اشتغال روستایی و عشایر و شهرهای زیر 10 هزار نفر ابلاغ می‌شود که در این راستا باید فرآیند و سامانه کار و وظایف دستگاه‌های مرتبط مشخص شود تا بتوانیم اقدام لازم را انجام دهیم.

وی افزود: در همین راستا 20 هزار میلیارد تومان وام اختصاص یافته که سهم استان مرکزی از این میزان 2.4 درصد از مجوع کل معادل 600 میلیارد تومان است و همچنین 25 میلیارد تومان سهم صندوق کارافرینی امید بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ساختمان شعبه درمانی تامین اجتماعی فراهان بهره‌برداری شد و همچنین مسائل مربوط به کشاورزان، کارگران و تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت  که پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

ربیعی بیان کرد: از دیگر مسائل مورد بررسی، موضوع  خدمات ادارات فنی و حرفه ای شهرستان‌های استان و ارتقای آن و همچنین افزایش رشته‌ها متناسب با نیازهای استان بود.

وی ادامه داد: بنا داریم تولید را در کارخانه هپکو راه‌اندازی کنیم و زمینه گرفتن سفارش کار از سوی این شرکت فراهم شود که سازمان برنامه و بودجه هم این موضوع را پیگیری می‌کند که اعلام می‌کنم به‌زودی تولید در این شرکت مانند شرکت آذرآب از سر گرفته می‌شود.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی عنوان کرد: در حوزه خصوصی‌سازی در کشور، باید  ابتدا مراقبت انجام شود و اهلیت افرادی که متقاضی هستند و توانایی آنها در نظر گرفته شود تا از ایجاد مشکل در روند فعالیت و کار شرکت ها و کارگران جلوگیری شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: تلاش داریم برنامه‌ریزی‌هایی را ایجاد کنیم که اشتغال کارگاه‌ها و شرکت‌ها حفظ شود و لطمه نبینند و اموال به فروش نروند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت