جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۲۲:۲۷

۲۰ درصد بیماران استان در راهروها بستری می شوند/ضرورت افزایش ۱۵ برابری ذخیره سازی خون بند ناف در استان مرکزی

طاهر احمدی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی استان ظرفیت بیماران بیشتر را ندارد افزود: در حال حاضر ظرفیت اشغال تخت ها در برخی از بیمارستان های استان به ۱۲۰ درصد رسیده است و مجبور هستیم ۲۰ درصد از بیماران را در راهروها بستری کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

۲۰ درصد بیماران استان در راهروها بستری می شوند/ضرورت افزایش ۱۵ برابری ذخیره سازی خون بند ناف در استان مرکزی

بند ناف

۲۰ درصد بیماران استان در راهروها بستری می شوند/ضرورت افزایش ۱۵ برابری ذخیره سازی خون بند ناف در استان مرکزی

به نقل از اراک امروز؛ حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک روز سه شنبه در نشست علمی تخصصی آخرین دستاوردهای سلول های بنیادی و بانک حون بند ناف استان در اراک که با حضور دکتر ضرابی مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته رویان کشور برگزار شد گفت: آمار ذخیره سازی خون بند ناف در استان مرکزی رضایت بخش نیست.

طاهر احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار ذخیره خون بند ناف در استان مرکزی موجود است اظهار کرد: این میزان یک دهم درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه باید ۱.۵ درصد از جمعیت استان خون بند ناف را ذخیره سازی کنند افزود: باید میزان ذخیره سازی خون بند ناف در استان مرکزی ۱۵ برابر افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه در دنیا امروز ذخیره سازی خون بند ناف یک ضرورت غیر قابل انکار است ادامه داد: این ذخیر سازی می تواند جان افراد نجات دهد و خیلی از افراد را در بابر بیماری ها بیمه کنند.

طاهر احمدی با اشاره به اینکه ذخیره سازی خون بند ناف نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است اظهار کرد: نقش رسانه ها و متخصصان زنان و زیمان برای بالا بردن اطلاعات خانوده های برای ذخیره سازی خون بند ناف بسیاری زیاد است.

وی ادامه داد: البته باید هزینه های این ذخیره سازی به گونه ای اعمال شود که اقشار مختلف مردم بتوان این ذخیره سازی را انجام دهند و قیمت ها به گونه ای نباشد که فقط یکسری افراد خاص بتوانند برای این کار اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه استان فقیری داریم ادامه داد: تنها ۲۰ درصد از مردم استان بیمه تکمیلی برخوردار هستند و ۲۰ درصد مردم از بخش های خصوصی درمان استفاده می کنند.

طاهر احمدی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی استان ظرفیت بیماران بیشتر را ندارد افزود: در حال حاضر ظرفیت اشغال تخت ها در برخی از بیمارستان های استان به ۱۲۰ درصد رسیده است و مجبور هستیم ۲۰ درصد از بیماران را در راهروها بستری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا بار بیمارستان های استان کم شود تا بتوانیم خدمات مطلوب تری را به بیماران ارائه کنیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت