چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۳۸:۳۸

۲۰۹ بیمار کرونایی در ساوه و زرندیه بهبود یافتند؛ بهبود ۶۵ تا ۷۰ درصدی بیماران کرونایی

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: تعداد بهبودیافتگان از اول شیوع این بیماری تا به امروز در ساوه ۲۰۹ نفر بوده که ۶۵ تا ۷۰ درصد کل بیماران است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت:

۲۰۹ بیمار کرونایی در ساوه و زرندیه بهبود یافتند؛ بهبود ۶۵ تا ۷۰ درصدی بیماران کرونایی

مهدی مصری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دانشکده علوم پزشکی در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: وضعیت تعداد بستری‌شدگان نسبت به چند روز قبل تغییر نکرده و آمار فعلی نسبت به اوایل چند برابر شده، عمده نگرانی ما مربوط به ترددهای مردم است زیرا متاسفانه مردم ساوه علی‌رغم توصیه‌های بهداشتی  ویروس کرونا جدی نگرفتند.

وی افزود: با توجه به رفتار ویروس کرونا و شرایطی که توسط همکاران اپیدولوژی پیش‌بینی شده ظرف دو تا سه هفته آینده یک پیک طولانی خواهیم داشت بنابراین از همین الان باید آمادگی و سامانه خود را در صورت وقوع بحران آماده کنیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: در همین راستا باتوجه به اینکه بیمارستان‌ها یکی از مراکز آلوده درشیوع بیماری هستند از مردم درخواست داریم تا حتی‌امکان به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند البته چند برنامه هم برای این موضوع درنظر گرفته‌ایم، بحث اول مربوط به غربالگری افراد است که در صورت وجود علایم بیماری، در یک مرکز نگهداری و بررسی می شوند که یا تعیین تکلیف شده و یا به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: درهمین راستا یک مرکز درمانی پیش بینی شده و ظرف چند روز آینده امکانات و تجهیزات به این مرکز منتقل می‌شوند و به دنبال تاسیس و ایجاد نقاهت‌گاه در شهرستان هستیم، در نقاهت‌گاه اولیه حدود ۷۰ تخت بوده و ممکن است به ۱۵۰ تخت برسد که البته این نقاهت‌گاه در ۲ سالن مجزا پیش بینی شده، ۷۰ تخت برای آقایان پیش بینی شده که البته در این مرکز بیماران خوش احوال بستری می‌شوند.

مصری بیان کرد: این اقدام سبب می‌شود علاوه براینکه بار بیمارستان کم شود، پرستاران کمتر دچار خستگی خواهند شد  ومی توانند خدمات بهتری برای بیمارانی که نیاز به مراقبت بیشتری دارند ارائه کنند، همچنین بازدیدی از بیمارستان مدرس داشتیم که ۵۰ الی۶۰ تخت برای هفته‌های آینده، در کنار ۵ الی ۸ تخت آی‌سی‌یو و ۵ تا ۱۰ تخت ویژه برای بیماران اورژانسی پیش بینی کردیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه خاطرنشان کرد: ۵ الی ۶ داروخانه شبانه روزی انتخاب کردیم تا ژل ضدعفونی کننده و ماسک را به عنوان اقلام بهداشتی در اختیار این داروخانه ها به صورت سهمیه جهت توزیع قرار دهیم، از طرفی باتوجه به اینکه پرسنل بیمارستان در خط اول برخورد با ویروس هستند تامین اقلام‌ بهداشتی برای پرسنل باید در اولویت باشد و در کنار این تشویقاتی برای این قشر فداکار در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: تعداد بهبود یافتگان از اول شیوع این بیماری تا به امروز در ساوه  ۲۰۹ نفر بوده که ۶۵ تا ۷۰ درصد کل بیماران است و این نشان می‌دهد شرایط، مراقبت و استاندارهای ما مطلوب بوده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت