دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۵۰:۳۵

۲۰۰ طرح عمرانی در عتبات عالیات به بهره برداری رسیده است

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: ۲۰۰ طرح عمرانی، خدماتی و فرهنگی با فعالیت ستاد بازسازی در عتبات عالیات به بهره برداری رسیده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

۲۰۰ طرح عمرانی در عتبات عالیات به بهره برداری رسیده است

عتبات عالیات

۲۰۰ طرح عمرانی در عتبات عالیات به بهره برداری رسیده است

مسعود شوشتری شامگاه سه‌شنبه در نشست هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، اظهار داشت: بخشی از طرح‌های عمرانی ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران اسلامی در عراق توسعه حرمین امامین جوادین(ع) در کاظمین، توسعه حرمین امامین عسگریین(ع) در سامرا، بازسازی گنبد مطهر امام علی(ع)، ساخت بیمارستان امام سجاد(ع) و بازسازی ایوان باب المراد در کاظمین است و همچنین  200 طرح عمرانی، خدماتی و فرهنگی با فعالیت این ستاد در عتبات عالیات به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: عمر ستاد بازسازی عتبات کشور در حدود یک دهه است که در این مدت طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای با جدیت و در قالب برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت دنبال شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تصریح کرد: توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) در 6 هکتار و زیر بنای 124 هزار متر مربع در دست ساخت است که عملیات ساخت سازه و سفت کاری به زودی آغاز می‌شود و همچنین عملیات ساخت باب القبله در کاظمین و باب القبله در سامرا و بازسازی ایوان مقدس نجف در حرم حضرت علی(ع) هم از مهم‌ترین طرح‌هایی است که به زودی کلید می‌خورد.

شوشتری بیان کرد: مردم ایران با توجه به مشکلات اقتصادی که با آن مواجه‌اند از حمایت‌های خود در ساخت عتبات عالیات دریغ نکردند و روزبه‌روز از نذورات مردمی بهره بیشتری می‌بریم که جای تقدیر دارد و سالانه بیش از هزار میلیارد ریال به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از موفق‌ترین واحدهای این ستاد در کشور است و نه تنها در بازسازی و گسترش حرم‌های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات نقش سازنده‌ای ایفا می‌کنند بلکه در عملیات طراحی، کنترل و اجرای طرح‌های استان‌های دیگر هم نقش موثری دارند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور عنوان کرد:  ساخت 604 ستون از صحن حضرت فاطمه(س) به ارزش 100 میلیارد ریال و همچنین  ساخت ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع) بخشی از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی است.

شوشتری خاطرنشان کرد: پرده آب‌بند ضریح امام حسین (ع ) به‌زودی افتتاح می‌شود و بعد از افتتاح پرده آب‌بند که 30 درصد کار است مرحله سازه و سفت‌کاری شروع می‌شود که بعد از اتمام این پروژه زائرین می‌توانند از اسکان، کتابخانه، موزه و شبستان استفاده کنند که این اقدام از برنامه‌های طرح توسعه حرم امام حسین (ع) است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت