چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۴۳:۴۰

۱۸ درصد از گل و گیاه کشور در محلات کشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: ویژگی منحصر به فرد کشاورزی محلات تولید گل و گیاه بوده به‌طوری که ۹۰ درصد گل و گیاه استان و ۱۸ درصد کل کشور در این شهرستان کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی محلات:

۱۸ درصد از گل و گیاه کشور در محلات کشت می‌شود

گل و گیاه

۱۸ درصد از گل و گیاه کشور در محلات کشت می‌شود

به نقل از تسنیم، محمودی با اشاره به سطح اراضی زیرکشت شهرستان محلات اظهار داشت: سطح اراضی زیرکشت محصولات زراعی، باغات و گل‌ و گیاهان زینتی در این شهرستان حدود 6 هزار و 300 هکتار است که از این مقدار سه‌ هزار و 500 هکتار آن محصولات زراعی، باغات یک‌ هزار و 350 هکتار و سطح زیرکشت گل و گیاهان زینتی 910 هکتار است.

وی افزود: عمده محصولات زراعی شامل گندم آبی، جو آبی، ذرت علوفه‌ای، سبزی و صیفی‌جات و محصولات باغی شامل بادام، انگور، گردو و انار است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات تصریح کرد: ویژگی منحصر به فرد کشاورزی محلات تولید گل وگیاه این شهرستان است به طوری که 90 درصد گل و گیاه استان مرکزی و 18 درصد کل کشور در این شهرستان کشت می‌شود.

محمودی بیان کرد: تولید گل‌های شاخه بریده 12 درصد، تولید گل‌های فصلی و نشایی 80 درصد، آپارتمانی 14 درصد و درخت و درختچه‌های زینتی 21 درصد سهم محلات از کل کشور است.

وی ادامه داد: سطح اجرا شده آبیاری تحت فشار در شهرستان محلات دو هزار و 774 هکتار است که 450 هکتار آن آبیاری قطره‌ای و دو هزار و 324 هکتار آن آبیاری بارانی از نوع کلاسیک ثابت و تیپ است.

مدیر جهادکشاورزی محلات خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 160 هکتار طرح آبیاری تحت فشار مصوب و به بانک معرفی شدند که از این میزان تاکنون 39 هکتار با اعتبار دو هزار و 920 هزار ریال اجرایی شد که یک‌هزار و 950 میلیون ریال آن به صورت بلاعوض و 970 میلیون ریال آن آورده خود متقاضیان است که در هفته دولت اجرا و به بهره برداری رسید و شرایط اشتغال را برای 18 نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم فراهم کرده است.

محمودی عنوان کرد: امسال بعد از ابلاغ اعتبارات، پیش‌بینی می‌شود برای 200 هکتار متقاضی آبیاری تحت فشار وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: حدود دو هزار هکتار از محصولات زراعی و باغی مستعد اجرای آبیاری تحت فشار است و مشاعی بودن اراضی و خشک‌سالی، تحلیل منابع آبی و همچنین خرد و پراکندگی بودن اراضی از مشکلات موجود در بحث آبیاری تحت فشار است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت