دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۱۱:۲۵

۱۷.۵ درصد از جمعیت استان مرکزی سالمند هستند

استاندار مرکزی گفت: افزایش آمار سالمندی در کشور و استان تکان‌دهنده است به طوری که ۵.۶ درصد از جمعیت استان در دهه گذشته سالمند بودند، اما امروز این آمار به ۱۷.۵ درصد رسیده است.

استاندار مرکزی:

۱۷.۵ درصد از جمعیت استان مرکزی سالمند هستند

سالمند

۱۷.۵ درصد از جمعیت استان مرکزی سالمند هستند

سیدعلی آقازاده پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: به منظور دستیابی به نتیجه بهتر در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی باید برنامه‌های این حوزه‌ها تجمیع شود تا در اجرای برنامه‌های موازی‌کاری انجام نشود.

وی افزود: درحال حاضر یک تجمیع خوبی در اجرای برنامه‌های اجتماعی استان انجام شده که امیدواریم  با تجمیعی که در انجام کارهای فرهنگی استان انجام می‌شود بتوانیم نشاط اجتماعی را در سطح جامعه بالا ببریم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: جامعه امروز بیش از هر چیزی به نشاط اجتماعی نیاز دارد که البته باید توجه داشت که این نشاط اجتماعی در چارچوب قوانین تعیین شده محقق شود.

آقازاده بیان کرد: افزایش آمار سالمندی در کشور و استان تکان‌دهنده است که این افزایش جمعیت سالمندان در مناطق روستایی استان نمود بیشتری دارد، 5.6 درصد از جمعیت استان در دهه گذشته سالمند بودند که امروز این آمار به 17.5 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: جعیت سالمندی استان رو به افزایش است که باید این موضوع را در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار دهیم، زیرساخت‌های استان هم باید تغییر یافته و به گونه‌ای اجرایی شود که برای سالمندان بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: از امروز باید خودمان را برای افزایش جمعیت سالمندی استان آماده کنیم، این افزایش سالمندی جمعیت استان، واقعیتی است که امروز و دهه آینده با آن مواجه هستیم و باید  این واقعیت را پذیرا باشیم و همچنین  برای این که بتوانیم تصمیمات مناسبی را درباره این پدیده داشته باشیم لازم است اتاق‌های مشورت تشکیل دهیم و از حمایت‌های انجمن‌های مردم‌نهاد در این حوزه هم استفاده کنیم.

آقازاده خاطرنشان کرد: در آستانه تعطیلات مدارس هستیم و باید هرچه زودتر برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرای برنامه‌های غنی اوقات فراغت داشته باشیم که لازم است مسئولان مربوطه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند و در این زمان و مقطع برنامه‌های مناسبی را برای جوانان در نظر بگیرند تا نهایت استفاده را از این اوقات ببرند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت