دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۵۴:۴۰

۱۷ هزار نفر حامی به ایتام استان مرکزی کمک می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در کل سطح استان مرکزی رقمی حدود ۱۷ هزار نفر حامی داریم که ماهیانه به فرزندان ایتام ومحسنین کمک می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی:

۱۷ هزار نفر حامی به ایتام استان مرکزی کمک می‌کنند

ایتام استان مرکزی

۱۷ هزار نفر حامی به ایتام استان مرکزی کمک می‌کنند

قنبرموسی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و برکات این ماه اظهار داشت: فضای معنوی ماه مبارک رمضان سبب می‌شود که افراد علاوه بر اعمالی مانند روزه و نیایش مختص به این ماه به دنبال فعالیت‌های معنوی و فرهنگی هم باشند.

وی افزود: کمیته امداد هم در راستای این اهداف هر سال برنامه‌هایی را ویژه ماه مبارک رمضان تبیین وبرنامه‌ریزی می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: کمیته امداد اعتبار ویژه‌ای مختص به ماه رمضان در اختیار این نهاد نیست و برای برگزاری ویژه برنامه‌ها تنها به کمک ظرفیت مردمی و خیران تکیه داریم که با مشارکت آنان انجام می‌شود.

موسی‌نژاد بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اعمال در ماه رمضان توجه به ایتام بر طبق آخرین سفارش حضرت علی(ع) است و ما که پیرو این امام هستیم باید در راستای اجرای تکلیف شرعی رسیدگی به ایتام را در اولویت کاری قرار دهیم.

وی عنوان کرد: در زمینه کمک به ایتام در نظر داریم برنامه‌هایی را در راستای حامی یابی در استان و همچنین خارج از استان دنبال کنیم، هدف‌گذاری کردیم در رمضان سال 97 بتوانیم 2300 حامی را بر اساس ظرفیت‌های موجود شناسایی کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 2200 نفر از ایتام را تحت پوشش داریم، ولی بیش از 5000 نفر فرزند محسنین داریم که این افراد هم نیازمند توجه ویژه هستند.

موسی‌نژاد ادامه داد: در بیشتر موارد فرزند محسنین نیازمند رسیدگی بیشتر و ضروری‌تری نسبت به ایتام هستند زیرا این افراد دارای بد سرپرست بوده و به سبب کمبودهای عاطفی و معنوی بیشتر دچار آسیب‌های مختلف بوده و در معرض خطرات و ناهنجاری‌ها هستند.

وی عنوان کرد:  از تعداد 5000 نفری که جزو گروه محسنین استان هستند هنوز برای 600 نفر از آنان موفق به جذب حامی نشده‌ایم، و تلاش داریم در این ماه مبارک رمضان برای این تعداد هم حامی بگیریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در کل سطح استان مرکزی رقمی حدود 17 هزار نفر حامی داریم که ماهیانه به فرزندان ایتام ومحسنین کمک می‌کنند، سال گذشته رقمی بیش از 10 میلیارد تومان توانستیم از محل کمک نقدی حامیان برای نیازمندان هزینه کنیم.

پیش‌بینی جمع‌آوری بیش از 60 میلیارد ریال زکات در سطح استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه میزان زکات جمع‌آوری شده در سطح استان طی سال گذشته معادل 12 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 1395 رشد 100 درصدی داشته است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 60 میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع‌آوری شود.

موسی‌نژاد بیان کرد: سال گذشته کمیته امداد استان در بخش مشارکت‌های مردمی 30درصد رشد درآمدی داشته است که امسال با عنایت ویژه مجلس و همراهی دولت در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت سه قوه از این نهاد به منظور خدمت رسانی هرچه بهتر به محرومان 14 درصد نیز رشد اعتبارات داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال سال گذشته 3 هزار و 800 فرصت شغلی به همت کمیته امداد استان مرکزی ایجاد شد و در این حوزه موفق به کسب رتبه چهارم کشوری شدیم.

وی با اشاره به اینکه 35 مرکز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان مرکزی فعالیت دارند، گفت: برای روز قدس استقرار 115 پایگاه کمیته امداد شامل 78 پایگاه شهری و 37 پایگاه روستایی با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی در استان مرکزی پیش بینی شده است.

موسی نژاد خاطر نشان کرد: بریایی نمایشگاهی از دستاوردها و تولیدات مددجویان تحت پوشش در 30 غرفه همزمان با سوم خرداد امسال در پارک ملت اراک از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) مرکزی در ماه رمضان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی و توانمند سازی مدد جویان تحت پوشش در سال گذشته حدود 465 تخته قالی به متراژ 575 متر و ارزش ریالی یک میلیارد و 2600 میلیون ریال توسط مددجویان کمیته امداد بافته شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت