یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۳۷:۲۴

۱۷ میلیارد ریال به بیمارستان آیت‌الله خوانساری تخصیص یافته است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیمارستان آیت‌الله خوانساری مرکز سرطان استان مرکزی و استان‌های همجوار به شمار می‌رود که دارای اعتبار تخصیصی ۱۷ میلیارد ریال است، این مرکز به دستگاه‌هایی مثل ماموگرافی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی مجهز است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:

۱۷ میلیارد ریال به بیمارستان آیت‌الله خوانساری تخصیص یافته است

محمد جمالیان ظهر امروز در آیین افتتاح همزمان بیش از 70 مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان در سطح کشور به صورت ویدئو کنفرانس با اشاره به اهمیت پرداختن به مسئله سرطان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اراک براساس سند توسعه شبکه ملی مراقبت از سرطان جز مراکز تیپ 2 محسوب می‌شود.

وی افزود: در استان مرکزی، دومین عامل ناشی از مرگ بیماری‌های غیر واگیردار، سرطان­ها است، این آمار تقریبا در بقیه استان‌ها هم به همین صورت است به همین سبب باید به این مسئله توجه ویژه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در استان مرکزی شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان سرطان معده، پوست، ریه و برونش است و این آمار در بین زنان به سرطان پستان، معده و روده بزرگ ختم می‌شود که باید برای آن راه‌حل‌های علمی عنوان شود.

جمالیان عنوان کرد: مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان و بیماری‌های غیرواگیر استان مرکزی در بیمارستان آیت‌الله خوانساری، مرکز سرطان استان مرکزی و استان‌های همجوار به شمار می‌رود افتتاح شد، این مرکز مساحتی به وسعت 600 متر مربع دارد که هزینه افتتاح آن در حدود 3 میلیارد تومان بوده که هم اکنون در حال خدمات‌رسانی است.

وی بیان کرد: اعتبار تخصیصی به این مرکز 17 میلیارد ریال است که این مرکز به دستگاه‌هایی مثل ماموگرافی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی مجهز است، در بحث گسترش و توسعه این مرکز باید گفت توسعه آن از برنامه‌های مهم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در استان مرکزی به دلیل آلوده بودن و صنعتی بودن این استان سالانه بیش از دو هزار نمونه جدید از بیماران مبتلا به بیماری­های غیرواگیر شناسایی می‌شود.

جمالیان خاطرنشان کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک به منظور تحلیل علمی علت‌های به وجود آمدن بیماری‌های سرطانی در استان مرکزی در حال انجام پروژه‌ای مطالعاتی است که با گرفتن نتیجه، مطالعه بر روی راهکارها و یافتن راهکارها آسان‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: خیران استان مرکزی در زمینه سلامت بسیار فعال هستند و با توجه به ظرفیت خوبی که استان مرکزی در همکاری و کمک‌رسانی خیران دارد، زمینه پیشرفت در این زمینه مهیا است، خیران این استان با ساخت و راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان  آیت‌الله خوانساری و کمک به بیماران سرطانی تاثیر بسیاری در پیشرفت پروژه‌ها و افزایش کیفیت خدمات رسانی به مردم داشته‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: با کمک خیران بیش از 20 تخت شیمی درمانی سرپایی در بیمارستان آیت‌الله خوانساری در حال ارائه خدمات و در کلینیک سرپایی نیز 12 تخت شیمی درمانی در حال خدمت­رسانی هستند و در بخش خصوصی نیز از این ظرفیت بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت