جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۱۲:۰۲

۱۵۰ نقطه در استان مرکزی ظرفیت بازدید گردشگران نوروزی را دارند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه ۱۵۰ نقطه دیدنی در استان داریم گفت: ۱۵ نوروزگاه در اقصی نقاط استان به منظور ایام نوروز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی:

۱۵۰ نقطه در استان مرکزی ظرفیت بازدید گردشگران نوروزی را دارند

ظرفیت‌های گردشگری

۱۵۰ نقطه در استان مرکزی ظرفیت بازدید گردشگران نوروزی را دارند

به نقل از تسنیم، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی اظهار داشت: خدمت به کسانی که در مسیر استان  به‌عنوان گردشگر و مسافران نوروزی تردد می‌کنند ارزشمند است و ما باید تمام زمینه‌ها را فراهم کنیم تا کمترین حوادث و سوانح را داشته باشیم و هم اینکه بتوانیم حوادث  حادث شده را در کمترین زمان ممکن رسیدگی کنیم تا تلفات کمتری را شاهد باشیم.

وی افزود:  10 کمیته شامل خدمات حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک، هماهنگی شهرداری ها و دهیاری ها، برنامه‌ریزی و آمار، اسکان، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت سلامت و محیط زیست و اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی در ستاد تسهیلات نوروزی استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: 15 نوروزگاه در اقصی نقاط استان پیش‌بینی شده که در این نوروزگاه‌ها خدمات و آئین‌های سنتی هر منطقه، بازارچه‌های صنایع دستی، سوغات محلی پیش بینی شده است.

حسینی با اشاره به آئین استقبال از مسافران نوروزی در ورودی شهرهای استان گفت: استقبال از مسافران نوروزی در روز نخست سال جدید در سه راهی خمین همانند سال‌های گذشته انجام و مهمانان با ورود به استان با دریافت پیامکی اطلاعات مورد نیاز از آدرس مکان‌های گردشگری و شماره تماس‌های ضروری را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: به منظور نمایشگاه صنایع دستی و سوغات یک شرکت آماده شده که در پارک ملت این نمایشگاه بزرگ و ارزشمند را برپا کند و همچنین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات هم در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: در اپلیکیشن جامع گردشگری استان اماکن تاریخی، موزه‌ها، خانه‌های تاریخی، قلعه‌ها و محوطه‌های تاریخی، تپه‌ها، آثار تاریخی، آتشکده‌ها، اماکن زیارتی، یادمان‌های دفاع‌مقدس، امام‌زاده‌ها، گردشگاه‌ها، روستاها و جاذبه‌های طبیعی و جغرافیایی استان به‌خوبی معرفی شده  و این اپلیکیشن از طریق پیامک برای مسافرانی که در ایام نوروز به این استان سفر می‌کنند ارسال می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: در نوروزگاه‌ها خدماتی همچون ارائه سوغات، صنایع دستی محلی و گردش در اماکن مختلف شامل مسجد جامع ساوه، قلعه سالار محتشم خمین، قنات ابراهیم‌آباد، نیمور محلات، نراق، دلیجان، بازارچه صنایع دستی قورچی تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: گردشگران به‌راحتی می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن علاوه‌ بر آشنایی با آثار تاریخی و طبیعی استان از اماکن دیدنی مورد علاقه خود بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: قنات ابراهیم‌آباد در استان مرکزی یکی از امتیازهای بزرگ برای این استان به منظور جذب سرمایه‌گذار است.

حسینی بیان کرد: 150 نقطه در استان برای استفاده و بازدید وجود دارد که در این راستا اطلاع رسانی لازم به مسافران انجام می‌شود و همچنین در سال گذشته در حدود 7 میلیون خودرو از راه‌های استان وارد و خارج شده‌اند و برای 56 هزار نفر اقامت شکل گرفت و  400 هزار نفر از اماکن تاریخی و دیدنی استان بازدید کردند.

وی ادامه داد: 400 هزار نسخه بروشور و اقلام تبلیغاتی به منظور اطلاع‌رسانی از وضعیت گردشگری استان بین مسافران  توزیع می‌شود.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت