دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۵۵:۳۲

۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خط مقدم مبارزه با کرونا

از ابتدای ورود کرونا به ایران و تشکیل کمیته مبارزه با کرونا در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۲۵۰ شرکت و استارتاپ برای مبارزه با کرونا، طرح های خود را به معاونت ارسال کردند که پس از بررسی های انجام شده ۱۵۰ شرکت برای همکاری انتخاب شدند.

عل

۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خط مقدم مبارزه با کرونا

کرمی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اظهار داشت: از ابتدای ورود ویروس کرونا به ایران و تشکیل کمیته مبارزه با کرونا در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۲۵۰ شرکت و استارتاپ برای مبارزه با کرونا، طرح های خود را به معاونت ارسال کردند که پس از بررسی های انجام شده ۱۵۰ شرکت برای همکاری انتخاب شدند.

کرمی افزود: از این تعداد ۵۰ شرکت درحوزه بیوتکنولوژیک،  دارو، کیت‌های تشخیص و مواد ضدعفونی کننده، ۲۰ شرکت در حوزه تولید و تجهیزات پزشکی و لوازم آزمایشگاهی و ۱۵ شرکت در زمینه آی تی فعال هستند.

وی گفت: اکثر این شرکت‌ها در تعطیلات نوروز همچنان به فعالیت و تولید محصولات مورد نیاز برای مبارزه با کرونا ویروس ادامه دادند. در حال حاضر ۵ شرکت دانش بنیان نیاز کشور به ماسک را تامین می‌کنند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ۸ شرکت دانش بنیان محلول‌های ضدعفونی کننده و مواد شوینده مورد نیاز کشور را تولید می کنند. ۲ شرکت دانش بنیان به صورت جدی  در زمینه تولید ونتیلاتور یا همان دستگاه تنفس فعال هستند. ۳ شرکت دانش بنیان دستگاه اکسیژن ساز تولید می کنند. همچنین ۳ شرکت دانش بنیان تجهیزات مورد نیاز خط تولید شرکت های تولید کننده ماسک را تولید می کنند. در حوزه آی تی نیز ۳ شرکت در زمینه هوش مصنوعی برای تشخیص ویروس کرونا به صورت جدی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت