پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۱۸:۲۸

۱۴۰ مجوز تحقیق و توسعه در استان مرکزی صادر شد

رئیس آموزش و فناوری صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۴۰ مجوز تحقیق و توسعه در مدت یک‌سال در استان مرکزی صادر شد.

رئیس آموزش و فناوری صنعت و معدن استان مرکزی:

۱۴۰ مجوز تحقیق و توسعه در استان مرکزی صادر شد

تحقیق

۱۴۰ مجوز تحقیق و توسعه در استان مرکزی صادر شد

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سید مهدی حسینی ظهر امروز در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی اظهار داشت: برگزاری هم‌زمان نمایشگاه صنعت با نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان با هدف ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه بوده زیرا گاهی دانشگاه‌ها طرح‌ها و برنامه‌هایی دارند که برگزاری هم‌زمان این دو نمایشگاه می‌تواند سبب قوت بیشتر ارتباط صنعت و دانشگاه شود.

وی افزود: حضور دانشگاهیان در نمایشگاه صنعت مستلزم کاهش قیمت تعرفه‌های حضور و هزینه‌های غرفه‌ها بود، در این حوزه بررسی‌های بسیاری انجام شد و حضور بنیاد نخبگان را به لحاظ اینکه برخی از نخبگان و پژوهشگرانی از حمایت لازم برخوردار نیستند در این نمایشگاه رایگان کردیم و تاکنون 24 متر مربع به آنها اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و فناوری صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: دانشگاه‌ها ومراکز آموزشی هم برای حضور در نمایشگاه از 30 تا 50 درصد تخفیف برخوردار می‌شوند، در مدت زمان برگزاری نمایشگاه ثبت نام از تمامی واحدهای صنعتی و شرکت‌ها را به منظور شرکت در دوره‌های آموزشی انجام می‌دهیم و این دوره‌ها را به شکل رایگان برگزار می‌کنیم.

حسینی بیان کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی یکی از سیاست‌های جدی وزارت صنعت و معدن است تا بنگاه‌ها را به سمت اخذ نشان دانش‌بنیان و بهره‌مندی از مزایای آن سوق دهد.

وی ادامه داد: محور دیگری که سازمان دنبال می‌کند ارتقاء واحدهای تحقیق و توسعه است، در سه سال گذشته به‌دنبال قوانین حمایتی که وضع شد امکان 10 درصد تخفیف مالیاتی برای بنگاه‌های صنعتی که با دانشگاه‌های همکاری دارند ایجاد که در این راستا 140 مجوز تحقیق و توسعه در مدت یک سال صادر شد و رشد قابل ملاحظه‌ای را استان در این زمینه داشت.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت