پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۱۴:۵۰

۱۳ واحد خرید و فروش ضایعات در خمین تعطیل شد

شهردار خمین گفت: ۱۳ واحد متخلف خرید و فروش ضایعات و مواد بازیافتی در این شهرستان شناسایی و تعطیل شد.

شهردار خمین گفت:

۱۳ واحد خرید و فروش ضایعات در خمین تعطیل شد

« ابوالفضل مرتضییان » عصر روز دوشنبه افزود: این واحدها به‌دلیل فعالیت غیرمجاز در ایام کرونا با دستور مرجع قضایی شهرستان تعطیل شده‌اند.
وی با اشاره به گشت‌زنی سه گروه بازرسان شهرداری برای شناسایی زباله گردها، ادامه داد: تاکنون ۶۰ زباله‌گرد در خمین شناسایی و ساماندهی شدند و به‌منظور حفظ سلامت این افراد دستکش، لباس مخصوص و مواد ضدعفونی کننده به آنها اعطا شده است.
شهردار خمین اظهار داشت: از آغاز شیوع کووید ۱۹ در کشور ۲ گروه مکانیزه به‌صورت دایم مشغول ضدعفونی و گندزدایی خیابان‌های اصلی و معابر این شهر هستند و تاکنون در ۳۰ شب خیابان‌های شهری را ضدعفونی کردند.
مرتضییان با بیان اینکه سه گروه نیز روزانه سرویس‌های بهداشتی، پارک‌ها، پایانه های مسافربری در این شهر را ضدعفونی می کنند، گفت: مکان‌های مرتبط با شهرداری مانند ساختمان اداری، آتش‌نشانی و کشتارگاه نیز روزانه بین یک تا دو نوبت گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند.
وی ایجاد موانع در تمام ورودی‌های اصلی و فرعی خمین و هسته مرکزی شهر، اطلاع‌رسانی از طریق  بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی و ایجاد تونل ضدعفونی در مرکز شهر را از اقدامات شهرداری برای مبارزه با کووید ۱۹ بیان کرد.
شهردار خمین با تقدیر از همکاری شهروندان در مهار ویروس کرونا در این شهر افزود: شهرداری با تمام توان خود مقاوم و استوار همه امکانات خود را به‌کار گرفته تا در کنار دیگر دستگاه‌ها و مردم عزیز، خطرات  این ویروس را به حداقل برساند.
مرتضیان تصریح کرد: در راستای اجرای مصوبات پدافند زیستی شهرستان ایجاد موانع بیشتر در ورودی‌های خمین از سایر مناطق روستائی و شهرهای استان، جلوگیری از ورود به تمام پارک‌ها و مکان‌های عمومی و منطقه گردشگری بوجه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
وی  از شهروندان خمین درخواست کرد: در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه از حضور در پارک‌ها و فضای سبز شهری خودداری کرده و با ماندن درخانه به سلامت خود و دیگران کمک کنند.
تاکنون یک‌هزار و۱۲۰ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۵ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت