شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۴۲:۵۹

۱۲ تن موادغذایی غیربهداشتی در استان مرکزی کشف و معدوم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۲ تن مواد غذایی غیربهداشتی در استان مرکزی کشف و معدوم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

۱۲ تن موادغذایی غیربهداشتی در استان مرکزی کشف و معدوم شد

موادغذایی غیربهداشتی

۱۲ تن موادغذایی غیربهداشتی در استان مرکزی کشف و معدوم شد

به نقل از تسنیم، در راستای طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط در قالب تیم‌هایی به بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی به ویژه مراکز تفریحی تاریخی و محل‌های اسکان مسافران اقدام می‌کنند.

طرح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در راستای نظارت مستمر و ویژه جهت تضمین سلامت غذایی مردم و مهمانان نوروزی است که از اسفند ماه 96 تا پانزدهم فروردین 97 انجام می‌شود.

این برنامه در سراسر کشور اجرا می‌شود که در این طرح نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع حساس تشدید می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اجرای نظارت‌ها در استان به خبرنگار تسنیم گفت: طرح برنامه سلامت نوروزی گروه بهداشت محیط  دانشگاه از اول اسفند 96 آغاز و تا پایان روز پانزدهم فروردین 97 با مشارکت 85 بازرس ادامه دارد.

حسن طاهراحمدی افزود: از جمله دستاوردهای برنامه سلامت نوروزی می‌توان به تشدید بازرسی بهداشتی در قالب طرح ضربت “بازرسی مشارکتی ” و پوشش کامل مراکز و اماکن در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل اشاره کرد.

پوشش 300 درصدی نظارت بر اماکن بین‌جاده‌ای استان مرکزی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : شروع رسمی برنامه نظارتی ویژه مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی همزمان با الگوی کشوری از 15 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 ادامه دارد.

جواد نظری افزود: بازرسی تمام مراکز و اماکن تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک با مشارکت فعال 85 بازرس بهداشت محیط و 11 تیم نظارت ستادی و 10 نیروی آزمایشگاهی و با هدف ارتقا سطوح  بهداشتی، اعتلای سلامت جامعه و اهداف اختصاصی یعنی حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و با گردش کارویژه بازرسی بهداشتی یعنی نمونه‌برداری، سنجش در محل  و اعمال مقررات و همچنین سیاست هم‌افزایی و جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در این برنامه نظارتی ویژه در مراکز مشمول پوشش 100 درصدی و اماکن بین جاده‌ای پوشش 300 درصدی خواهیم داشت.

نظری خاطرنشان کرد: همچنین در برنامه‌ویژه‌ای که در سطح استان از اول اسفند لغایت پانزده اسفند درسال96 اعمال شده مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بحرانی، اماکن عمومی حساس مانند ترمینال، راه آهن، مراکز اقامتی موقت، مدارس مجری اقامت و مراکز تفریحی تجمعی، سرویس‌های عمومی، پارک‌ها، مراکز درمانی، جایگاه‌های سوخت، سامانه‌های آبرسانی مورد پایش قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی عنوان کرد: نظارت عالیه بر مدیریت توزیع غذا، آب، پسماندبه عمل آمده و به صورت خاص و برابر پروتکل ادامه دارد  و شکایات واصله حداکثر ظرف مدت 48 ساعت رسیدگی و مختومه شده است.

نظری بیان کرد: این برنامه نظارتی ویژه با 31 جلسه برنامه‌ریزی تا کنون مدیریت شده است و بالغ بر 15 هزار مورد بازرسی شامل روتین، ضربتی، تشدید و مشارکتی داشته ایم.

وی ادامه داد: صدور بالغ بر هزار و 200 اخطاریه بهداشتی،  رسیدگی به 420 مورد شکایات، معدوم‌سازی و امحاء نزدیک به 12 تن موادغذایی کشف و ضبط شده، نمونه‌برداری از موادغذایی در 600 مورد،  سنجش از طریق دستگاه‌های پرتابل شامل 2 هزار و 800 مورد،  نمونه‌گیری آب از شبکه آبرسانی و استخر شامل 520 مورد،  کلرسنجی از شبکه آبرسانی و استخرهای شنا شامل 7 هزار مورد،  برخورد با فروشندگان دوره گرد موادغذایی شامل 280 مورد،  توزیع رسانه آموزشی شامل 7 هزار مورد از جمله این اقدامات است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: تعداد 37 مکان پلمب شد و اقدام به اقامه دعوا از 99 واحد در فاز تثبیت و 35 اخطار تعطیل و 193 اقامه دعاوی در برنامه دهه نظارتی در استان مرکزی صورت گرفت.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت