پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۴۳:۴۴

۱۲طرح آبزی‌پروری طی هفته دولت در استان مرکزی افتتاح می‌شود

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۲پروژه آبزی‌ پروری طی هفته دولت سال جاری در پنج شهرستان استان مرکزی افتتاح و در این رابطه برای ۶۸ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

۱۲طرح آبزی‌پروری طی هفته دولت در استان مرکزی افتتاح می‌شود

طرح آبزی‌پروری

۱۲طرح آبزی‌پروری طی هفته دولت در استان مرکزی افتتاح می‌شود

حسن اکبری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن هفته دولت در سال جاری، ۱۲طرح آبزی پروری در شهرستان های اراک، شازند، ساوه، فراهان، تفرش و زرندیه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در روستاها به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه این طرح ها در زمینه پرورش ماهی زینتی، پرورش ماهی سردآبی، پرورش ماهی گرمابی و تولید بچه ماهی قزل آلا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، افزود: برای اجرای این طرح ها ۳۳میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان داشت: با بهره برداری از این ۱۲طرح، برای ۲۲ نفر به طور مستقیم و برای ۴۶ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

اکبری ادامه داد: همچنین ۶۵تن به ظرفیت تولید ماهی سردآبی، سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه به ظرفیت تولید بچه ماهی قزل آلا، ۲۰ تن به ظرفیت تولید ماهی گرمابی و ۲۵هزار قطعه به ظرفیت تولید ماهی زینتی در استان مرکزی افزوده می شود.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی آبزی پروری را ساده ترین و اقتصادی ترین راه تولید پروتئین حیوانی عنوان کرد و ادامه داد: اگر در منابع آبی کشاورزی به خصوص استخرهای موجود در اراضی کشاورزی، این فعالیت را توسعه دهیم، علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید در نواحی روستایی که یکی از اهداف مهم مورد نظر اقتصاد مقاومتی است، غذای سالم مورد نیاز جامعه تامین شده و امنیت غذایی ارتقا می یابد .

اکبری خاطرنشان ساخت: امروز می توان در هر هکتار استخر آبزیان پرورشی، سالانه تا هشت تن ماهی گرمابی و برای ماهیان سردابی تا ۲۵کیلوگرم در واحد سطح یعنی چیزی حدود ۲۵۰ تن در سال آبزی تولید کرد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: برای سال جاری تولید سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی در استان مرکزی پیش بینی شده که طبق برنامه ۲۰۰ تن این میزان ماهی، در قفس و مابقی در سایر سیستم های آبزی پروری تولید خواهد شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت