شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۵۷:۲۸

۱۱۲۰ شهر در سطح کشور تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارد

معاون امور برنامه‌ریزی و پشتیبانی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: یک‌ هزار و ۱۲۰ شهر و ۲۴ هزار روستا در سطح کشور تحت پوشش شبکه گازرسانی شرکت گاز قرار دارند و امسال درصد این آمار افزایش پیدا می‌کند.

۱۱۲۰ شهر در سطح کشور تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارد

شبکه گازرسانی

۱۱۲۰ شهر در سطح کشور تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارد

غلامرضا مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به روند روبه رشد گازرسانی در سطح کشور و استان نسبت به گذشته اظهار داشت: افزایش سطح پوشش گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور در دستور کار وزارت نفت و شرکت گاز قرار دارد که تمهیداتی در این زمینه تبیین شده است.

وی افزود: از مجموع 53 هزار روستایی که در سطح کشور وجود دارد تعدادی معادل 45 هزار روستا قابلیت گازرسانی را دارند که در حدود 24 هزار روستا معادل حدود 78 درصد از آنها از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

معاون امور برنامه‌ریزی و پشتیبانی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که در حدود 5 هزار روستای دیگر که در دستور کار برای پوشش‌دهی گازرسانی قرار گرفته‌اند، برای سال 97 تحت پوشش قرار گرفته و آمار گازرسانی را به عدد 30 هزار روستای تحت پوشش گازرسانی برسانیم و درصد پیشرفت را در حوزه روستایی تا پایان سال 97 به 83 درصد ارتقاء دهیم.

مشایخی بیان کرد: از یک هزار و 257 شهر موجود در سطح کشور یک هزار و 120 شهرمعادل 96 درصد، درحال حاضر تحت پوشش گازرسانی شرکت گاز قرار دارند که با احتساب 42 شهری که در دستور کار سال 97 در راستای افزایش بهره‌مندی از گاز در کشور تبیین شده است این رقم به 98 درصد رسیده و به همین روال در سال‌های آینده میزان بهره‌وری گاز را به 100 درصد در کل کشور برسانیم.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب گازرسانی در سطح استان مرکزی گفت: خوشبختانه وضعیت گازرسانی در سطح استان مرکزی در حوزه شهری 100 درصد و در حوزه روستایی 96.4 درصد است.

معاون امور برنامه‌ریزی و پشتیبانی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: در بخش صنعت و خدمات وضعیت خیلی خوبی در استان مرکزی وجود دارد و واحد صنعتی و خدماتی بدون گاز نداشته و همه از شبکه گازرسانی بهره‌مند هستند.

مشایخی عنوان کرد: برای سال 97 پیش‌بینی می‌کنیم که استان مرکزی 6 و نیم میلیارد مکعب مصرف گاز داشته باشد، در سال 96 در کل کشور 189 میلیارد مکعب گاز مصرف داشته که بخش عمده آن به مصرف نیروگاه‌ها رسیده و رشد 8 درصدی مصرف گاز در نیروگاه‌ها به سبب مسائل زیست محیطی و آلاینده‌ها نسبت به سال قبل بوده که در استان مرکزی هم رشد نیروگاهی به همین منوال درمصرف گاز وجود دارد.

وی با بیان مصرف 850 میلیون متر مکعب برداشت گاز در روز در سال 96 گفت: امیدواریم در سال 97 با تمهیداتی که در زمینه برداشت از منابع گازی در نظر گرفته شده در پایان سال 97 به چشم‌انداز تبیین شده در برداشت منابع گاز دست پیدا کرده و به عدد 900 میلیون مترمکعب مصرف گاز برسیم.

معاون امور برنامه‌ریزی و پشتیبانی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: در سال 96 با توجه به زیرساخت‌های تعریف شده و خطوط انتقالی که با بستر مطلوبی فراهم شده در سطح کشور و همچنین استان مرکزی و استان‌های مرزی که سرشاخه‌های گازرسانی محسوب می‌شوند در زمان پیک مصرف شاهد هیچ‌گونه افت فشار گاز و قطعی نبودیم و برای سال 97 هم همین پیوستگی با خدمات مطلوب در راستای بهره‌مندی مشترکان شرکت گاز از خدمات مناسب در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت