پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۱۸:۰۸

۱۰ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی در استان مرکزی پرداخت شد‌

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی در استان مرکزی پرداخت شد.

مدیرکل تعاون استان مرکزی:

۱۰ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی در استان مرکزی پرداخت شد‌

خوداشتغالی

۱۰ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی در استان مرکزی پرداخت شد‌

به نقل ازتسنیم،محمدتقی آبائی ظهر امروز در شورای اداری مشترک شهرستان‌های فراهان، تفرش و آشتیان اظهار داشت: استان مرکزی در سرشماری سال گذشته یک میلیلون و 423 هزار نفر جمعیت داشته استکه جمعیت فعال آن  463 هزار نفر و جمعیت بیکار 45 هزار نفر است.

وی افزود: بنابر سرشماری نرخ بیکاری در استان مرکزی 2.8 درصد است که با این نرخ هم ما خوشبختانه در سطح کشور کمترین نرخ بیکاری را داشته‌ایم البته طبق آمار فصلی، در تابستان امسال نرخ بیکاری 8.2 درصد اعلام شده است که بعد از استان سمنان که 7.1 بود ما دومین رتبه را در سطح کشور داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: موضوع مهمی در راستای فرغ التحصیلان دانشگاهی وجود دارد که یکی دغدغه‌های تمام استان‌ها بیکاری فارغ التحصیلان است که خوشبختانه در استان مرکزی این نرخ 12.5 درصد است که پایین‌ترین نرخ بیکاری این اقشار را در سطح کشور داریم و بیشترین نرخ مربوط به استان‌ کرمانشاه است.

آبایی بیان کرد: در بحث  واحد‌های صنعتی دو هزار و پانصد واحد صنعتی فعال در استان مرکزی وجود دارد که سبب شده استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور شناخته شود.

وی ادامه داد: مشکلی که در حقوق برخی شرکت‌ها داشتیم سبب شد چند اختلاف کارگری در این استان ایجاد شود این در حالی است که از دو هزار و پانصد واحد صنعتی موجود ، مجموعا 88 واحد دارای حقوق معوق بین یک تا چهار ماه بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: در بحث بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی 298 هزار نفر بیمه شده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که با مجموع خانواده‌ها 775 هزار نفر هستند که در کل جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر در استان مرکزی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که این تعداد 65 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

آبایی خاطرنشان کرد: در بحث تشکلات کارگری خوشبختانه در یک سال گذشته  20 درصد افزایش  تشکلات کارگری را  در شورا‌ها و انجمن‌‌ها داشته‌ایم که در  حال حاضر 212 تشکل کارگری در استان مرکزی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در بحث سازمان تامین اجتماعی  سه بیمارستان  و 7درمانگاه در استان مرکزی وجود دارد که  تعداد تخت‌های فعال 315 تخت است، بازنشستگان موظف کشوری در استان مرکزی 26هزار نفر هستند که میانگین حقوق این افراد یک میلیون و 700 هزار تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: از زمانی که دولت یازدهم شروع به کارکرد میانگین بازنشستگان ما بالغ بر 27 درصد افزایش داشته و همچنین امسال میانگین افزایش حقوق بازنشستگان ما بین 10تا27 درصد بوده و میانگین19 درصد افزایش داشته است که این موضوع برای نخستین بار در جمهوری اسلامی است که افزایش حقوق بازنشستگان ما بیش از نرخ تورم بوده است.

آبایی بیان کرد: در صندوق کارافرینی امسال 10میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شده که سبب شده 315 شغل در استان مرکزی ایجاد شود و همچنین در سازمان بهزیستی 14 هزار نفر تحت پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان فراهان و اشتیان و تفرش تقریبا نرخ بیکاری از متوسط استان پایین‌تر است و قالب اشتغال این سه شهرستان در زمینه کشاورزی است و ما در بحث اشتغال فراگیر اولویت را رسته کشت‌های گلخانه‌ای قرار داده‌ایم که این شهرستان‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت