یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۴۴:۰۰

۱۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی انجام می‌شود

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی: مقدمات ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی در استان مرکزی فراهم شد.

معاون استاندار مرکزی،

۱۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی انجام می‌شود

سرمایه گذار خارجی

به نقل از تسنیم، ظفر افشون ظهر امروز در هفتمین نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی که با موضوع بررسی سرمایه‌گذاری مشترک کارخانه ساینا دلیجان با سرمایه گذار چینی در اراک برگزار شد اظهار داشت: تا به امروز 43 طرح مصوب خارجی با اعتبار یک میلیارد دلار در استان انجام شدهکه یک سوم این طرح‌ها در زمان پسا برجام جذب شده است.

وی افزود: امکانات و تجهیزات 10 طرح سرمایه‌گذاری خارجی در بخش نیروگاه‌های خورشیدی در استان مرکزی فراهم شده و زمین مورد نیاز یکی از این طرح‌ها در این نشست با حجم تولید 25 مگاواتی به سرمایه‌گذار این طرح تحویل شد که تا چند ماه آینده قابل استفاده و به بهره‌برداری می‎رسد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی با اشاره به موقعیت جغرافیایی مطلوب ایران گفت: با توجه به اینکه ایران 12 مرز مشترک با دیگر کشورهای منطقه دارد دارای ظرفیت‌های خوبی مانند دسترسی آسان به بازار‌های خارجی و منطقه است که این امر علاقه و میل سرمایه‌گذاران را در راستای حضور در طرح‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی در کشور را به دنبال دارد.

افشون ادامه داد: استان مرکزی با قرار گرفتن در مرکز کشور، بالا بودن توان صنعتی، شرایط مطلوب و دسترسی آسان به بازار داخلی و خارجی از جایگاه خوبی برای حضور سرمایه گذاران برخوردار است که این امر حضور متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی و خدماتی استان را به همراه دارد.

وی بیان کرد: کشور ایران به سبب علایق مشترک تاریخی و سنتی با کشو‌رهای آسیایی به ویژه کشور چین به دنبال ایجاد رابطه تجاری با این کشور است و به همین منظور شرکت ساینا دلیجان که در زمینه تولید و صادرات الیاف شیشه یکی از شرکت‌های معتبر و موفق کشور است سرمایه‌گذار چینی علاوه بر افزایش تولید و صادرات در این شرکت در‌آمدزایی زیادی را به‌دنبال دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت