یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۴۸:۱۰

۱۰۰ هزار سفیر سلامت خانوار در استان مرکزی فعالیت می‌کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه ۱۰۰ هزار سفیر سلامت خانوار در استان مرکزی فعالیت می‌کنندگفت: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با احراز شاخص ۴۰.۵۱ درصد در خودمراقبتی فردی به شاخص بالاتر از هدف دست یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

۱۰۰ هزار سفیر سلامت خانوار در استان مرکزی فعالیت می‌کنند

سفیر سلامت

۱۰۰ هزار سفیر سلامت خانوار در استان مرکزی فعالیت می‌کنند

به نقل از تسنیم، جواد نظری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های خودمراقبتی در استان مرکزی اظهار داشت:  با همت و پشتکار کارشناسان آموزش سلامت درراستای اجرای برنامه خودمراقبتی فردی و توانمندسازی خانواده‌ها به منظور اصلاح سبک زندگی سالم، خودمراقبتی در ناخوشی‌های جزئی و خطرسنجی سکته های قلبی مغزی و سرطان مراقبان سلامت و بهورزان جذب و آموزش حداقل یک فرد از اعضای خانواده خود را که از سطح سواد کافی به‌عنوان سفیر سلامت برخوردار بوده را انجام داده‌اند.

وی افزود: این افراد می‌توانند پس از آموزش و یادگیری مسائل بهداشتی، اطلاعات بهداشتی کسب شده را به دیگر اعضای خانواده منتقل کنند و مراقب اجرای رفتارهای موثر بر سلامت اعضای خانواده خود باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: تعداد 100 هزار و 62 نفر سفیر سلامت تاکنون آموزش دیده‌اند که از این تعداد 13 هزار و 679 نفر مرد و86 هزار و 383 نفر زن هستند که 34 هزار و749 نفر آنها ساکن شهر و 65 هزار و 313 نفر آنها ساکن روستا هستند.

نظری بیان کرد: از میان این افراد تعداد 29 هزار و 275 نفر حداقل 8 کلاس سواد  و 48 هزار و  307 نفر دیپلمه و 22 هزار و 480 نفر تحصیلات دانشگاهی دارند.

وی ادامه داد: به این ترتیب دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با احراز شاخص 40.51 درصد در خودمراقبتی فردی به شاخص بالاتر از هدف که 30 درصد مورد انتظار و ابلاغی از وزارت بهداشت بوده دست یافته است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت