یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۰۸:۵۳

۱۰۰ مقاله از استان مرکزی به کنفرانس ملی GIS ارائه شد‌

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر گفت: ۱۰۰ مقاله از استان مرکزی به کنفرانس ملی GIS ارائه شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر:

۱۰۰ مقاله از استان مرکزی به کنفرانس ملی GIS ارائه شد‌

به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، فرهاد شبیهی عصر یکشنبه در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی در رابطه با کنفرانس ملی GIS اظهار داشت: چهارمین کنفرانس ملی GIS 22 و 23 آذر ماه در استان مرکزی برگزار می‌شود که به 6 محور تخصصی می‌پردازد.

وی افزود: تاکنون 600 مقاله به این کنفرانس واصل و مورد داوری قرار گرفته و رنکینگ های آنها تقریبا مشخص شده است، در این کنفرانس که بیش از یک هزار متخصص کشور حضور دارند، 40 کارگاه و تجربه موفق را مورد داوری قرار داده ایم، همچنین 5 کارگاه تخصصی جنبی و دو ورک شاپ بین المللی هم در این کنفرانس دیده شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه ای باختر تصریح کرد: سامانه شمیم از ثبت احوال که در کارگاهی تخصصی ارائه می‌شود و کارگاه دیگر تکنولوژی یو ای بی در حوزه پهبادها و برداشت اطلاعات توصیفی مکانی است، نرم افزار بومی GIS هم به صورت استارت آپ برگزار می‌شود تا از تجربیات سایر محققان و متخصصان استفاده کنیم.

شبیهی بیان کرد: تمام انرژی صنعت آب و برق استان و وزارت نیرو در این یک سال و نیم برای برگزاری این کنفرانس صرف شده و 100 جلسه کارشناسی در این زمینه برگزار شده است و امیدواریم که در راستای گسترش سطح علمی استان که صاحب رتبه در حوزه GIS است تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: دو طرح ملی هم در این کنفرانس رونمایی می‌شود که یکی اس دی آی ملی برق های منطقه ای که همان برداشت اطلاعات شبکه ها در حوزه انتقال و فوق توزیع کشور است بوده و دیگری نسخه رونمایی شده استاندارد ارتباط بین نرم افزارهای بخش توزیع و سامانه GIS کشور است، رونمایی از چند کتاب هم از دیگر برنامه های جانبی در برگزاری این کنفرانس به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه ای باختر عنوان کرد: در حاشیه این کنفرانس که برای نخستین بار از استان مازندران خارج شده 50 غرفه به عنوان نمایشگاه برای ارائه توانمندی های بخش خصوصی دیده شده است.

شبیهی اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور تندیس دکتر سحاب به سه مقاله برتر در زمینه برق اعطا می‌شود و همچنین نخستین بار است که برنامه ریزی کنفرانس و حاشیه آن براساس GIS انجام می‌شود.

وی افزود: اپلیکیشنی بر پایه اندروید هم طراحی شده که تمامی خدماتی را که در زمینه کنفرانس بوده و پاسخ سوالات را ارئه می‌دهد و یک نرم افزار کاربردی است که روی تلفن همراه و تبلت نصب می‌شود و از طریق آن برنامه ها و کارگروه های کنفرانس به صورت تخصصی ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه ای باختر تصریح کرد: واگذاری 40 غرفه انجام شده و صنایع آب و برق در اولویت هستند و آمادگی واگذاری غرفه تا 70 غرفه را داریم، حوزه برق به لحاظ اینکه در سه دوره قبل شرکت داشته به طور قطع فعالیت بیشتری می‌تواند داشته باشد اما حوزه آب هم با نهایت توان وارد عرصه شده است.

شبیهی بیان کرد: اگر دنبال توسعه پایدار در استان و کشور هستیم، تحقق آن منوط به کار یکپارچه و سیستمی است و فارغ از همه بحث ها، در حوزه توسعه همه بخش ها را دربر می‌گیرد و در حوزه زیست محیطی کمک قابل توجهی می‌تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: این کنفرانس به لحاظ معرفی ظرفیت های هر استان قرار است در همه استان ها برگزار شود اما کنفرانس بزرگی به نام کنفرانس شبکه های توزیع را هم در کشور داریم که باید برای میزبانی آن در استان تلاش کنیم و زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم که اگر بتوانیم در برگزاری کنفرانس GIS خوب عمل کنیم به طور قطع زمینه برگزاری را برای کنفرانس شبکه های توزیع فراهم می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه ای باختر عنوان کرد: در کنفرانس GIS سی و شش مقاله به صورت شفاهی و 40 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود و داوری مقالات برعهده دانشگاه صنعتی اراک است، بیش از 85 درصد برق مصرفی کشور ناشی از انرژی‌های فسیلی است که امیدواریم مقاله‌های ارائه شده بتواند در کاهش این انرژی ها موثر باشد.

شبیهی اضافه کرد: تالار ایده های برتر را داریم که 40 ایده جدید در صنعت آب و برق ارائه شده است، به دنبال تقویت ارتباط با دانشگاه‌ها هستیم و ما از آنها خواهش می‌کنیم که در دانشگاه حضور پیدا کنیم و یک هاب منطقه ای را تشکیل دهیم.

کنفرانس ملی GIS همراه با تورهای گردشگری در استان مرکزی برگزار می‌شود‌

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: برگزاری تورهای گردشگری صنعتی و اماکن تاریخی در کنار کنفرانس ملی GIS  به منظور معرفی ظرفیت استان در این حوزه ها دیده شده است.

‌محمد اله داد ‌اظهار داشت: گرفتن میزبانی برگزاری  این کنفرانس در رقابت برای برگزاری آن با توجه به ضعف استان در داشتن سالنی مناسب برای برگزاری این کنفرانس کار سختی بود که خوشبختانه موفق به این افتخار شدیم.

وی افزود: برگزاری این کنفرانس در استان مرکزی می‌تواند مزایای بسیاری برای استان به همراه داشته باشد که نمونه آن برگزاری تورهای گردشگری صنعتی و اماکن تاریخی برای میهمانان است که سبب معرفی ظرفیت های استان در این حوزه ها می شود.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی تصریح کرد: هر کار خدماتی در حوزه خدمات شهری می تواند یک بیس GIS داشته باشد که برگزاری این کنفرانس در استان با حضور شرکت کنندگانی که مدیران ستادی هستند بسیار موثر واقع می شود.

اله داد بیان کرد: بیش از 100 مقاله از حوزه استان مرکزی به حوزه کنفرانس واصل شده که هنوز داوری نشده اند و مقاله های خوبی هستند که در ارتقاء سطح علمی دانشگاه ها می توانند تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: رشته نقشه برداری را هم در دانشگاه صنعتی اراک و هم دانشگاه تفرش داریم که در کنار کار آنها طرح کاداستر هم طرحی است که از سوی سازمان ثبت اسناد کشوری انجام می شود.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی عنوان کرد: قبل از برگزاری این کنفرانس سردیس دکتر سحاب در خیابان دانشگاه با هماهنگی که با شهرداری داشته ایم نصب می شود.

هدف GIS بالا بردن بهره وری و ارائه خدمات بهتر به ذینفعان است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی هم با اشاره به برگزاری این کنفرانس گفت: هدف GIS بالا بردن بهره وری و ارائه خدمات بهتر به ذینفعان است، در گذشته که مجهز به چنین فناوری هایی نبودیم برای برطرف سازی مشکل یک لوله در شبکه آب مجبور به قطع آب در سطح وسیعی می شدیم که خود مشکلاتی را به همراه داشت.

عبدالرضا خلیلی افزود: اما اکنون با وجود 202 نقطه تولید آب در سطح استان  به راحتی تمامی مشخصات را می توان روی سیستم مجهز به اپراتور مربوطه مشاهده کرد و کمترین نتیجه این کنفرانس می تواند تلاش صنعت آب و برق استان برای تکمیل سیستم GIS در استان باشد.

وی تصریح کرد: بیش از 40 مقاله در زمینه آب از سوی استان به این کنفرانس واصل شده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت