شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۲۵:۵۶

یک هکر ۱۶ ساله در اراک دستگیر شد

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: یک هکر ۱۶ ساله در تحقیقات کارشناسان این پلیس در اراک شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان :

یک هکر ۱۶ ساله در اراک دستگیر شد

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «احسان آنقی» افزود: چندی پیش یکی از شهروندان اراکی با ارایه مرجوعه قضایی، درخواست رسیدگی به برداشتی غیرمجاز از اطلاعات حساب بانکی‌اش را به این پلیس ارایه داد و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: در تحقیقات انجام شده از شاکی مشخص شد که این فرد در یک کانال تلگرامی برنامه‌ای را دانلود کرده و برای فعال سازی آن، از طریق این برنامه به یک درگاه اینترنتی هدایت شده و با وارد کردن اطلاعات حساب بانکی‌اش در این درگاه، بعد از مدت زمانی متوجه برداشت غیرمجاز به مبلغ هشت میلیون و ۲۰۰ هزار ریال از حسابش می‌شود.
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در رسیدگی به این موضوع، اطلاعاتی دیگر از سرقت‌های حساب بانکی اشخاصی دیگر از طریق این برنامه جعلی که با عنوان همدم یاب و موارد مشابه در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شد، به دست آمد.
سرهنگ آنقی اظهار داشت: در روند تحقیقات تکمیلی پلیس، عامل این برداشت‌های غیرمجاز در شهر اراک شناسایی و با هماهنگی انجام شده با مقام قضایی که نوجوانی ۱۶ ساله بود، دستگیر شد.
وی گفت: با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به این پرونده به دست آمده بود، متهم به تبلیغ نرم افزار فیشینگ با عنوان همدم یاب و دیگر عناوین مشابه در شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد و با این روش ۴۰۰ اطلاعات حساب بانکی را سرقت و از وجوه آن برای شارژ حساب خودش در یکی از شرکت‌های اینترنتی مسافرتی استفاده کرده است.
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است.
سرهنگ آنقی گفت: مردم از عضویت در کانال‌های تلگرامی تحت عناوین فروش شارژ ارزان‌قیمت، فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای، صیغه‌یابی، ماهواره جیبی و موراد دیگر خودداری کنند.

کشف لوازم یدکی و پارچه قاچاق از زیر بارکاه در اراک
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: یک محموله لوازم یدکی خودرو و پارچه‌های خارجی قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در عملیات پلیس آگاهی استان در اراک کشف شد.
سردار «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: در تداوم طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی استان مرکزی در انجام تحقیقات از تردد یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق از محورهای ارتباطی شهرستان اراک مطلع شدند که برنامه‌ریزی لازم را برای شناسایی و توقیف آن آغاز شد.
وی بیان کرد: در این راستا کامیون مورد نظر در یکی از مسیرهای ارتباطی شهرستان اراک شناسایی و متوقف و در بازرسی از آن، تعداد زیادی لوازم یدکی خودرو و ۱۷۱ طاقه پارچه خارجی قاچاق که به شکلی ماهرانه در زیر بار کاه پنهان شده بود، کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: این محموله توقیفی از یکی از استان‌های جنوبی کشور به مقصد تهران بارگیری شده و بدون مدارک معتبر گمرکی بود و در این رابطه راننده کامیون دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

کشف یک تن و ۲۳۵ کیلوگرم گردو و بادام هندی قاچاق در اراک
رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: یک تن و ۲۳۵ کیلوگرم گردو و بادام هندی قاچاق در یک عملیات از سه دستگاه خودروی شوتی به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال در اراک کشف و ضبط شد.
سرهنگ «کامیار چهری» افزود: در ادامه طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا، تیمی از ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس، سه دستگاه خودروی شوتی را در یکی از مسیرهای ارتباطی شهرستان اراک شناسایی کردند که در این عملیات، سه نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شدند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت