یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۰۲:۱۳

یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار سرمایه‌ خارجی در استان مرکزی جذب شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی از جهش چشمگیر سرمایه‌گذاری خارجی در این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری از دیگر کشورها در این سال جذب شد.

اقتصادی؛

یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار سرمایه‌ خارجی در استان مرکزی جذب شد

«حسن میرزاخانی» با یادآوری جلب سه میلیارد و ۱۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در مدت ۴۰ سال گذشته در استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی، سال گذشته در این استان انجام شده‌است.

وی رشد قابل توجه سرمایه‌گذاری استان در سال گذشته نسبت به رقم  ۱۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی سال ۹۷ را یادآور شد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری سال قبل در  در قالب ۶ طرح در بخش‌های مختلف انرژی، صنعت و گردشگری مصوب شده‌است.

میرزاخانی گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی از برنامه‌های اولویت دار مرکز خدمات سرمایه گذاری و استانداری این استان در سال‌جاری است زیرا این نوع سرمایه‌گذاری، افزایش تولید و اشتغال را در سال جهش تولید به همراه دارد.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته و از شمال به تهران و قزوین، از غرب به همدان، از جنوب به اصفهان و لرستان و از شرق به قم و اصفهان محدود است.
این استان با موقعیت­های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب‌ های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی‌های اقتصادی مناسبب برای سرمایه گذاری برخوردار است.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از زمان تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌های خارجی تا کنون ) همواره یکی از مقاصد سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت