شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۵۷:۳۶

یکی از مولفه‌های بزرگ اقتدار هر ملتی قدرت اقتصادی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه کشور با رشد چهار یا پنج درصدی به جایی نمی‌رسد گفت: یکی از مولفه‌های بزرگ اقتدار هر ملتی قدرت اقتصادی است.

نماینده ولی فقیه در اراک:

یکی از مولفه‌های بزرگ اقتدار هر ملتی قدرت اقتصادی است

اقتدار نظام جمهوری اسلامی

یکی از مولفه‌های بزرگ اقتدار هر ملتی قدرت اقتصادی است

به نقل از تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در شورای اداری استان مرکزی اظهار داشت: ملت ایران در پیروزی انقلاب همت بزرگی داشتند و امیدواریم در چهلمین سال انقلاب با تلاش مضاعف و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری با قوت و عزت به سمت موفقیت حرکت کنیم.

وی افزود: در خطبه‌ای که در جلسه مدیران از آن صحبت می‌کنیم حضرت علی(ع) در این خطبه درسی می‌دهد و از این خطبه و درسی که امیرالمومنین(ع) در آن بیان می‌کند در می‌یابیم که  رمز موفقیت هر ملتی داشتن عزم و اراده است این در حالی است که ملت بی‌عزم، اراده و سست عنصر باید در گورستان تاریخ دفن شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: انسان‌های با عزم و اراده می‌توانند موفق شوند این در حالی است که خداوند یک فرصت به ملت ما داده که این  فرصت در مدت 200 یا 300 گذشته وجود نداشته است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: بخش عظیم بار این فرصت امروز بر دوش دولت، مجلس، قوه قضاییه و مرجعیت و علما و غیره است که اگر از این فرصت به خوبی استفاده کنیم می‌توانیم گام‌های بلندی برداریم و اگر قدر این فرصت را ندانیم از بین می‌رود و خسارت به دنبال دارد و تمام فرصت‌ها سوخت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود فرصت‌ها دولت و مجلس هم خط و هدف را مشخص کرده که این هدف بدون تلاش به جایی نمی‎‌رسد و ما باید با پیگری و خرد کردن هدف کلان در بخش‌ها گام‌های بلندی برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: انتظار جمهوری اسلامی و مردم از ما این است که بتوانیم جایگاه نظام اسلامی را در زمینه اقتصادی و تحرکات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به یک جایگاه قابل قبول برسانیم این در حالی است که مشکلاتی هم در این راستا وجود دارد.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: مشکل بارندگی در کشور و همچنین مشکل فروش نفت، کارشکنی ترامپ و آل‌سعود بسیار جدی است و می‌طلبد با عزم و اراده ملی و مسئولیت‌پذیری در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: باید با توجه به وجود چالش‌ها باید کمر همت را ببندیم و امسال با انجام اقدامات اساسی به گونه‌ای عمل کنیم که در انتهای سال افزایش 20 درصدی عملکرد و افزایش ضریب کارایی را مشاهده کنیم که این رقم رقم خوب و بالایی هم هست این در حالی است که با رشد چهار یا پنج درصد نمی‌توانیم کار درستی انجام دهیم و نتیجه مطلوب را دریافت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: کشور ترکیه از ما بسیار عقب‌تر بود اما در حال حاضر از ما جلوتر هست، جمهوری اسلامی با این همه ظرفیت و داشتن الگوی چشم‌انداز در 25 کشور غرب آسیا و انتظار رتبه نخست نباید به گونه‌ای باشد که ترکیه از ما پیشگام شود زیرا تمام این موارد ظلم به کشور، مقام معظم رهبری، آینده  و خانواده شهدا و غیره است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: ما می‌توانیم به عنوان یک کشور مکتبی، تشیع و اهل بیتی قدم‌های بلند برداریم و نباید به سبب برخی هزینه‌های غیرضروری، مفت، اسراف و تبذیر و سست بودن و داشتن ضعف بهره‌وری تمام ظرفیت‌ها را از دست دهیم و مقابل جوانان و مردم احساس شرمندگی کنیم.

وی ادامه داد: به طور قطع یکی از مولفه‌های بزرگ اقتدار هر ملتی قدرت اقتصادی است و اساس آن بهره‌وری و برنامه‌ریزی مناسب است زیرا با تنبلی هیچ ملتی پیشرفت نمی‌کند و باید با رواج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان و مقابله با خرید کالاهای غیرضروری در این مسیر گام‌های موثر برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: تقاضای من این است که همه باید از تولید داخلی حمایت کنیم زیرا تولید معنای سربلندی و عزت را می‌دهد البته تنها تولید کافی نیست بلکه باید رقابت هم در عرصه جهانی افزایش پیدا کند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: اگر مبنای کار را بر روی رشد هشت درصدی سیاست‌گذاری کنیم، در مدت هشت سال تولید ناخالص داخلی دو برابر شده و شاهد رشد خوبی می‌شویم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت