دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۱۱:۴۲

یاسمن اشکی و خشونت علیه کودکان

خشونت علیه کودکان، موضوعی که اخیرا در فضای مجازی جریان ساز شده و در نیمه دوم ماه مبارک رمضان پا به رسانه ملی گذاشته است.

یادداشتی از محدثه حمیدی؛

یاسمن اشکی و خشونت علیه کودکان

یاسمن اشکی

یاسمن اشکی و خشونت علیه کودکان

خشونت علیه کودکان، موضوعی که اخیرا در فضای مجازی جریان ساز شده و در نیمه دوم ماه مبارک رمضان پا به رسانه ملی گذاشته است!
ماجرا اینطور شروع می‌شود که ابتدا زنان و چهره‌های هالیوودی، در رسانه‌هایشان شروع به بیان تجربه‌های تلخ خود از تجاوزهایی که به آن‌ها شده است می‌کنند و بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی و توئیتر، برخی از زنان با هشتگ me_too# با آنها هم صدا می‌شوند و از این دست تجربه‌هایشان را به اشتراک می‌گذارند. این زنان که خود را از کشورهای مختلف معرفی می‌کنند ولی یک وجه اشتراک بین کشورهایشان وجود دارد و آن هم آزادی در فسادهای جنسی است!
در ادامه که برخی اکانت‌های فارسی زبانِ اسرائیل نشین با این هشتگ به وجود می آید، ناگهان صفحه‌ی‌(پیج) شخص معلوم الحالی که تا قبل از آن مروج آزادی‌های یواشکی و فسادهای جنسی و اخلاقی است، خبری از تجاوز به دانش آموزان مدرسه‌ای را بیان می‌کند و ادعا می‌کند در ایران از این دست اتفاقات زیاد رخ می‌دهد! این فضا وقتی اتفاق می‌افتد، طوری کار برنامه‌ریزی شده پیش می‌رود که رسانه ملی را نیز وارد پازل می‌کند.
همزمان با گسترده شدن این اخبار است که یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های سال در رسانه‌ ملی -ماه عسل- مهمانی را دعوت می‌کند با یک بیماری خاص! این مهمان بیماری خود را ژنتیکی معرفی می‌کند که خود را سفیر نجات مردم ایران برای جلوگیری از این بیماری مقاربتی معرفی می‌کند، البته لازم به ذکر است که ایشان در سال 91 در گفتگو با رادیو زمانه بیماری خود را در اثر بمباران شیمیایی صدام در ایران بیان می‌کند!
یاسمن اشکی، فردی که به گفته مجری برنامه، به سفارش وزارت بهداشت در برنامه حاضر شده است ادعا می‌کند برای جلوگیری از شیوع این ویروس وحشتناک که در آمریکا از هر دو زن یکی به آن مبتلاست و همچنین شیوع آن در کشورهای توسعه نیافته بیشتر است، باید به کودکان آموزش‌های جنسی داده شود و واکسن (گارداسیل) جهت سالم ماندن به دختران ایران تجویز شود.
در این اظهار نظر که به نوعی بیان غیر تخصصی یک موضوع خاص پزشکی است، بیان کنندگان آن تلاش کردند خود را آگاه سازان جامعه معرفی کنند، در حالی که این ویروس و مطالب مرتبط با آن و حتی رویکرد درمانی‌اش سالهاست که در داخل و خارج از کشور در مورد آن صحبت می‌شود و چیز ناشناخته ای نیست!
اصلی ترین سوالی که باید پاسخ داده شود این است که چرا از این ویروس بین هزاران ویروس بیماری زا، در افکار عمومی هیولایی وحشتناک ساخته می‌شود!؟
نکته‌ای که از آن غفلت شده است و باید به آن توجه شود این است که میزان شیوع این ویروس در جوامع مختلف با فرهنگ و روابط جنسی آن جوامع رابطه دارد!
حال چند سوال در این میان مطرح است:
1- در برنامه ماه عسل که از رسانه ملی پخش شده است، بر چه اساسی تهدید چنین ویروسی را برای ایران مثل کشورهای غربی‌ای می‌داند که روابط جنسی در آن آزادانه است؟
2- چرا بین بیماری‌های منتقله جنسی تنها به این ویروس خاص پرداخته شده و از آن هیولا ساخته شده است؟
3- در طول برنامه مذکور عدم آموزش جنسی به کودکان زیر 10 سال، دلیل انتقال این ویروس معرفی می‌شد؛ سوال اینجاست که آیا شیوع این ویروس در کشورهای غربی که آموزش مسائل جنسی در سنین پایین انجام می‌شود پایین است!؟
4- با وجود این که طبق آمار ایران جزء نقاط پاک در دنیا معرفی می‌شود؛ چرا برخی تلاش دارند وضعیت ایران را در این خصوص بحرانی جلوه دهند؟
5- واکسن HPV که در مجامع غربی و پیشرفته _ از سال 2013 در ایرلند، از سال 2015 در آمریکا و ژاپن _ به دلیل ایجاد بیماری‌های خودایمنی و یائسگی برای رده سنی زیر 18سال ممنوع شده است و قربانیان بسیاری در دیگر کشورها داشته است، به طور مثال خانم امیلی رویالز در مقاله In dipendant، اینطور بررسی می‌کند چطور راه پیشگیری مطمئنی برای ایران شناخته شده است؟ حال آن که این واکسن در مقایسه با منژیت، 4 برابر گزارش مرگ و 7برابر گزارش معلولیت دارد و البته یک مورد هم ثابت نشده است و آن این است که این واکسن چطور جلوی سرطان رحم را گرفته است!
6- بعد از واکنش‌های متعدد در رابطه با برنامه ماه عسل، یادداشتی از وزیر بهداشت در پایگاه خبری این وزارت(وبدا) در تاریخ دوشنبه 14خرداد 97 بالا می‌رود که ایشان ضمن تقدیر از ماه عسل برای پرداخت به موضوع، به معترضان اخطار می دهد که سلامت مردم را به اغراض سیاسی آلوده نکنند! حال سوال اینجاست که چگونه باید صِرف این که دولتی‌ها اقدامات گروه یاسمن اشکی را تأیید کرده‌اند، به آن مقبولیت داد!؟ با وجود آن که دولت روحانی قبلاً هم در موضوعاتی از جمله محیط زیست و وارد کردن افرادی همچون سید امامی به موضوع و مجوز به گروه آن‌ها با اسم جمع آوری کمک‌های مردمی در حمایت از یوز ایرانی، کارشان سر از جاسوسی درآورد…
7- پروفسور علی کرمی(متخصص بیوتکنولوژی از دانشکده پزشکی کپنهاک دانمارک و فوق تخصص زیست مولکولی و مهندس ژنتیک از آمریکا و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات بیولوژی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا…) در مصاحبه‌ای با روزنامه زندگی، ضمن رد بیماری ژنتیکیِ یاسمن اشکی، بیان می‌کند که طرح این خانم مورد حمایت نشریه‌های آمریکایی است! چگونه است که مسئولان ما، اساتید برجسته داخلی را به حساب نمی آورند اما امثال یاسمن اشکی‌ها به راحتی با وزیر بهداشت و معاون وی جلسه خصوصی برگزار می‌کنند و از طرف آنان حمایت می شوند‌؟
8 – وزیر بهداشت در یادداشت خود بیان می‌دارد، در ابتدا به دنبال تولید این واکسن در داخل هستیم، اما سوال اینجاست: فعلا فقط دو برند Gardasil و Cervarix از این واکسن موجود است که هر دو به یک اندازه عوارض جانبی دارند. این که بخواهیم در کشور واکسن تولید کنیم خوب است اما آیا خط تولید عیناً از دو برند موجود کپی خواهد شد؟
9- چرا باید دراویش گنابادی امثال کسری نوری و محمد شریفی مقدم که از همراهان موسسه سیکای اراک هستند، بهایی‌ها و برخی از سلبریتی‌هایی امثال مهناز افشار که در کمپین ضد خشونت علیه کودکان هستند و امثال یاسمن اشکی که از خارجِ کشور برای نجات ایران آمده اند همگی به یک باره اتفاق می‌افتد و نگران مسائل جنسی کودکان در ایران شده اند و راه حل همه‌شان در آموزش مسائل جنسی به کودکان است!؟

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت