یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۴۹:۲۶

گفتمان علم و فناوری باید به گفتمان قالب جامعه تبدیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه مسئولان حوزه جوانان برنامه‌های اجرایی و عملیاتی ارائه کنند گفت: دانشجویان و دانشگاهیان چشمان بیدار علم و سیاست هستند و گفتمان علم و فناوری باید به گفتمان قالب جامعه تبدیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ؛

گفتمان علم و فناوری باید به گفتمان قالب جامعه تبدیل شود

عملکرد شوراها و دهیارها

گفتمان علم و فناوری باید به گفتمان قالب جامعه تبدیل شود

به نقل از تسنیم، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جلسه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اظهار داشت: دانشگاه مرکز سعادت بوده و در مقابل شقاوت یک ملت است و از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود، دانشجویان و دانشگاهیان چشمان بیدار علم و سیاست هستند و علم و دانش سبب تقویت و پایداری یک ملت است از این رو باید گفتمان علم و فناوری را به گفتمان قالب جامعه تبدیل کرد.

وی افزود: ارتقاء قدرت ملی محک سنجش توانمندی کشور است و لازمه افزایش قدرت ملی، داشتن قدرت علمی و اقتصادی است و باید برای آینده کشور به صورت عقلانی و در چارچوب علم و دانش برنامه‌ریزی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: بنابراین دانشگاهیان که دیده‌بان علم و عقلانیت هستند سهم قابل توجهی را در این مهم ایفا می‌کنند.

حقیقی با اشاره به اینکه همه وظیفه داریم شان جوان و دانشجو را حفظ کنیم گفت: مسئولان اگر معتقدند که جوانان به عنوان ثروت جامعه محسوب می‌شوند در عمل هم باید چنین باوری را ثابت کنند.

وی ادامه داد: باید بدانیم نقد دلسوزانه جوانان و دانشجویان و فعالیت آنان در چارچوب قانون ضمن ایجاد اعتماد در مدیران، راه بهتر را به آنان نشان می‌دهد و کسی نباید در این زمینه به جوانان خرده بگیرد و موجبات لکنت آنها را فراهم کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: بازار تملق با دانشگاه سنخیت ندارد و نباید شیوه‌ای انتخاب کرد که افراد شایسته که گناهشان شفاف‌گویی است رانده شوند.

حقیقی اضافه کرد: سعه صدر داشتن در مقابل دانشجویان یکی از رسالت‌های خطیر مسئولان است و مسئولان فرهنگی و مدیران دانشجویی باید به دور از هر گونه حب و بغض از فعالیت قانونی دانشجویان حمایت کنند و هرگونه کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

وی افزود: اگر به دنبال مشارکت دانشجو هستیم مسیر اولیه آن اعتماد است که در کنار آن، رضایت و مشارکت دانشجو محقق می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: دانشجو باید بردباری، صبر، تحمل و دقت خود را تقویت کرده و از فضای احساسی فاصله بگیرد و براساس عقلانیت و اعتدال مسائل را حل و فصل کند، این نکته را باید مد نظر داشته که اگر نتوانیم موضوعات داخلی خودمان را با آرامش، عقلانیت و در چارچوب برطرف کنیم، هیچ گاه از پس حل مسائل بزرگتر برنمی‌آییم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت