جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۵۵:۲۴

گسترش فعالیت های عملی بین المللی کشور ضروری است

رئیس انجمن شیمی ایران گفت: امروز گسترش فعالیت های عملی بین المللی برای ما یک ضرورت است که به منظور رشد و ارتقای سطح علمی کشور باید با جدیت آن را دنبال کنیم.

رئیس انجمن شیمی ایران:

گسترش فعالیت های عملی بین المللی کشور ضروری است

فعالیت های عملی بین المللی

گسترش فعالیت های عملی بین المللی کشور ضروری است

به نقل از مهر، محمد علی زلفی گل در مراسم افتتاحیه بیستمین کنفرانس شیمی فیزیک ایران در اراک، اظهار داشت: در حال حاضر آمار تعداد ثبت اختراعات در کشور ما پایین است و نشان می دهد که در حوزه فعالیت های خلاقانه و کاربردی باید فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

رئیس انجمن شیمی ایران افزود: در سال ۲۰۰۰ تعداد محققان مقاله نویسی در کشور، سه هزار و ۳۰۰ نفر بوده که در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۶۵ هزار محقق رسیده و این مساله نشانگر رشد کشور در این زمینه است.

وی بیان کرد: عربستان و ترکیه دو کشور رقیب علمی ایران در منطقه هستند و طی سال های گذشته عربستان سرمایه گذاری بسیاری در این رابطه انجام داده است.

زلفی گل خاطرنشان ساخت: تحقیقات مشترک بین المللی در رشد و شکوفایی کشور تاثیرگذار است و در این زمینه باید دیپلماسی علمی مورد توجه قرار گیرد چرا که دشمن به دنبال منزوی کردن ایران در تمام عرصه ها است.

رئیس انجمن شیمی ایران تصریح کرد: در حال حاضر دانش آموختگان دانشگاه های کشور بیش از ۸.۵ میلیون نفرند که تعداد قابل توجهی از آنها بیکار هستند و بایستی برای شغل آنها چاره اندیشی شود که یکی از این زمینه ها فعال شدن تحقیق و پژوهش است.

وی تصریح کرد: چنانچه می خواهیم ثابت کنیم ایران مهد تمدن است باید از دیپلماسی علمی در کنار دیپلماسی سیاسی بهره بگیریم و فعالیت های علمی بین المللی به انجام برسانیم، مشارکت علمی ۲۰ درصدی با دنیا کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

زلفی گل ادامه داد: مسئولان، دانشگاه ها و دانشجویان امروز باید قواعد تولید علم در دنیا و شاخص های اساسی علم را بپذیرند، در این صورت است که می توانیم از تجارب علمی به درستی استفاده کرده و پیشرفت کنیم.

رئیس انجمن شیمی ایران اضافه کرد: همچنین لازم است که نظارت در آموزش عالی و تولید علم افزایش یابد و روند ارتقای اساتید به رتبه های بالاتر  بادقت بیشتر صورت گیرد.

گفتنی است بیستمین کنفرانس شیمی فیزیک ایران از امروز 29 مردادماه آغاز شده و تا ۳۱ مرداد نیز ادامه دارد که طی این کنفرانس، ۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و بیش از ۲۵۰ اثر به صورت پوستر ارائه می شود و محورهای مقالات شامل ترمودینامیک، مکانیک آماری، طیف سنجی مولکولی، شیمی سطح و حالت جامد، شیمی فیزیک کاربردی، بیوشیمی فیزیک، آموزش شیمی، سینتتیک شیمیایی، شیمی کوانتومی، الکتروشیمی، شیمی محاسباتی، نانوشیمی فیزیک و مهندسی شیمی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت