دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۴۰:۲۲

گسترش دامنه فعالیت‌ مخابرات استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مخابرات استان مرکزی باید نسبت به گسترش دامنه فعالیت‌های خود به منظور سودآوری بیشتر در تمام حوزه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

گسترش دامنه فعالیت‌ مخابرات استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد

مخابرات استان مرکزی

گسترش دامنه فعالیت‌ مخابرات استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد

به نقل از تسنیم، سید مهدی مقدسی ظهر امروز در دیدار با کارکنان مخابرات منطقه مرکزی اراک اظهار داشت: از آنجا که توسعه و گسترش زیرساخت‌های اینترنتی در دنیای امروز عامل موثری در رونق اقتصادی، تجاری، اجتماعی، خدماتی و اداری است، بنابراین یکی از ارگان‌های مهم در این زمینه مخابرات است که باید نسبت به گسترش دامنه فعالیت‌های خود اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: توسعه ارتباطات در دنیای امروز تلاش مسئولان برای برنامه‌ریزی به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های رقابتی حتی در حوزه سخت‌افزاری را می‌طلبد تا بتوان با توجه به دنیای رقابتی امروز روند کارآمدی را شاهد باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بسیاری از مناطق کشور ظرفیت‌های مطلوبی وجود دارد که با بهره‌گیری از فضای اینترنتی می‌توان این ظرفیت‌ها را به کار گرفت و زمینه اشتغالزایی قابل توجهی را فراهم کرد حتی بخشی از قانون برنامه ششم توسعه هم مبنی بر اشتغالزایی در حوزه فناوری‌های نوین و حوزه ارتباطات بوده که باید مورد توجه قرار گیرد و عملی شود.

مقدسی بیان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان فضای مجازی را که می‌تواند به‌عنوان فرصتی ایده‌آل در تمام بخش‌ها به کار گرفته شود را به‌سبب عدم وجود زیرساخت‌ها لازم در کشور، نوعی تهدید تلقی می‌کنند درحالی که این درست نبوده و باید به جای حذف شبکه‌های مجازی به‌ویژه تلگرام باید زیرساخت های لازم برای جایگزینی برنامه‌های مناسب را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: دست مسئولان شرکت مخابرات به‌سبب خصوصی اداره شدن این نهاد باز بوده و برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و خدمات‌رسانی به اقشار مختلف مردم به‌ویژه روستائیان بسیار آسان‌تر از دیگر نهادها می‌توانند اقدام کنند که باید از این فرصت ارزشمند درراستای تامین نیازهای مردم و همچنین سودآوری به صورت بهینه استفاده شود.

92 میلیارد ریال بدهی وصول نشده مخابرات در استان مرکزی

مدیر مخابرات منطقه مرکزی استان مرکزی هم در این دیدار با اشاره به خطوط فعال تلفن در استان گفت: 615 هزار و 944 خط تلفن ثابت در این استان فعال بوده که 270 هزار و 880 خط آن در شهرستان اراک است.

محمدمهدی ملک‌حسینی عنوان کرد: 126 هزار و 407 واحد پورت واگذار شده هم در استان داریم که 58 هزار و 274 واحد آن در اراک واگذار شده است.

وی اضافه کرد: درمجموع 306 هزار و 661 خط تلفن همراه دائمی واگذار شده هم در کل استان داریم که 155 هزار و 932 خط آن در شهرستان اراک فعال است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 92 میلیارد ریال بدهی وصول نشده در استان مرکزی داریم که بخش عمده‌ای از آن مربوط به دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت