دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۴۶:۴۷

گزارش تفحص از قاچاق با وجود تغییرات پس از اعمال فشارها باز هم قرائت نشده است

عضو هیأت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز گفت: گزارش تفحص با وجود تغییرات ایجاد شده به دنبال فشارها و توصیه‌ها از بیرون از مجلس و هیأت رئیسه اما باز هم در صحن قرائت نشده است.

کریمی،عضو هیأت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز گفت:

گزارش تفحص از قاچاق با وجود تغییرات پس از اعمال فشارها باز هم قرائت نشده است

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، گفت: تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در سال ۹۶ انجام شده و دوره زمانی آن هم تا پایان سال ۹۶ بوده است.

وی افزود: متن گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز سال ۹۷ برای چاپ و تکثیر در اختیار معاونت نظارت مجلس قرار گرفته اما متأسفانه توسط هیأت رئیسه در دستورکار صحن قرار نگرفت.

عضو هیأت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: با فشارها و صحبت‌هایی که از بیرون مجلس انجام شده و توصیه‌هایی که بر حسب شنیده‌ها و اطلاعات ما توسط هیأت رئیسه صورت گرفته، تغییراتی در متن گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز توسط رئیس هیأت تحقیق و تفحص صورت گرفته است.

کریمی خاطرنشان کرد: پس از اعمال تغییرات، متن تغییر یافته این گزارش در ماه‌های پایانی سال ۹۸ در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفت اما با وجود گذشت ۴ ماه متن تغییر یافته گزارش هم در صحن قرائت نمی‌شود و ما از هیأت رئیسه درخواست داریم تا در یکی دو هفته باقیمانده از عمر مجلس دهم این گزارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای قرائت در دستورکار صحن مجلس قرار دهد.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید و اهمیت موضوع جلوگیری از قاچاق کالا برای کمک به تولید کشور، این گزارش می‌تواند کمک‌های خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این حوزه داشته باشد.

عضو هیأت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: اگرچه دوره زمانی این گزارش با شرایط امروز به کشور متفاوت است و شرایط کشور در بحث قاچاق کالا تغییر کرده اما باز هم این گزارش می‌تواند راهگشا باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ ما قاچاق به داخل کشور داشتیم اما امروز به دلیل افزایش قیمت ارز قاچاق معکوس شده و ما شاهد قاچاق از داخل کشور به بیرون هستیم.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت