شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۲۷:۳۲

گزارش تصویری/مراسم پاسداشت پیشکسوتان هنر انقلاب استان مرکزی

به نقل از دیارآفتاب، همایش « پاسداشت پیشکسوتان هنر انقلاب استان مرکزی » به همت کانون بسیج هنرمندان ناحیه مقاومت اراک و با همکاری بسیج هنرمندان سپاه روح‌الله ظهر امروز باحضور پیشکسوتان هنر انقلابی استان و برخی از مسئولین شهرستانی و استانی برگزار شد.   شهید آوینی شاخص‌ترین الگوی هنر انقلابی و متعهد سرهنگ پاسدار […]

گزارش تصویری/مراسم پاسداشت پیشکسوتان هنر انقلاب استان مرکزی

به نقل از دیارآفتاب، همایش « پاسداشت پیشکسوتان هنر انقلاب استان مرکزی » به همت کانون بسیج هنرمندان ناحیه مقاومت اراک و با همکاری بسیج هنرمندان سپاه روح‌الله ظهر امروز باحضور پیشکسوتان هنر انقلابی استان و برخی از مسئولین شهرستانی و استانی برگزار شد.

 

شهید آوینی شاخص‌ترین الگوی هنر انقلابی و متعهد

سرهنگ پاسدار احمدی مسئول بسیج هنرمندان سپاه روح‌الله در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب گفت: ایام هنر انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم و درود می‌فرستیم بر روان تمامی هنرمندان انقلابی، و مقام شهیدان به ویژه شهید اهل قلم «مرتضی آوینی» را پاس می داریم.

وی افزود: شهید آوینی که به زیبایی به دنبال انتقال مفهوم شهادت بود خود در قالب شهادت هنرنمایی کرد و هنری جاودانه از خود خلق کرد که تا ابدیت ماندگار شد.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه روح‌الله تصریح کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم با تأسی به مقام شامخ شهدا و سیره عملی آنان گام برداریم. و مسئولیت خطیری را که بر دوش‌مان قرار دارد در مقابله هجمه سنگین دشمنان انقلاب اسلامی که اعتقادات و ارزش‌های دینی و اسلامی ما را هدف قرار داده‌اند، در سنگر جهاد فرهنگی ایفای نقش کنیم و همانگونه که مطالبه مقام معظم رهبری است یک هنرمند انقلابی باشیم.

شهید آوینی هویت هنر انقلاب

محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه امروز مفهوم هنر انقلاب و هنر متعهد شکل گرفته است، گفت: هدف از ایجاد هفته هنر انقلاب اسلامی به واقع تببین ارزش‌های انقلاب بین اقشار مختلف جامعه به ویژه هنرمندان است که نقش اصلی در ماندگاری ارزش‌های دینی و هنر متعهد ایفا می‌کنند.

وی افزود: افرادی مانند شهید آوینی می‌توانند بهترین الگو برای هنرمندان و فعالان در عرصه‌های مختلف هنر انقلاب باشد. شهید اهل قلم «سید مرتضی آوینی» نمونه کامل یک هنرمند است که نامش همیشه در کشور جاودان خواهد ماند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در پایان شهید آوینی را هویت هنر انقلاب دانست و گفت: انقلاب ما در بسیاری از مناطق و کشورها تجلی یافته است و از وظایف هنرمندان، پرداختن به حوادثی است که صفات جمالی و جلالی الهی در آن تجلی یافته است.

برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی از آثار هنرمندان بسیجی، پخش کلیپ، نقادی با مضمون دفاع مقدس و مقاومت از برنامه‌های جانبی این مراسم بود. همچنین با حضور مسئولین استانی از کتاب جشنواره «شعر چهارفصل» بسیج نیز رونمایی شد.

در پایان این مراسم از دو تن از پیشکسوتان هنر انقلاب استان مرکزی آقایان محمدعلی عباسی در عرصه نقاشی و ولی‌الله احمدی در حوزه تئاتر متعهد و انقلابی و سه نفر از هنرمندان جوان استان آرش صحرانورد درحوزه عکاسی، علی احدی در حوزه شعر آئینی و سینا صدیقی در حوزه فیلم کوتاه تجلیل شد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت