پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۱۵:۰۰

گردش پولی هزار میلیارد تومانی توسط برخی از وزارتخانه‌ها/ضعف عملکردی مدیران استان مرکزی در جذب اسناد خزانه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: علیرغم اینکه اعلام می شود دولت پول ندارد، ولی روزانه شاهد گردش هزار میلیارد تومان پول توسط برخی از وزارت خانه ها از جمله وزارت نفت هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

گردش پولی هزار میلیارد تومانی توسط برخی از وزارتخانه‌ها/ضعف عملکردی مدیران استان مرکزی در جذب اسناد خزانه

مدیران استان مرکزی

گردش پولی هزار میلیارد تومانی توسط برخی از وزارتخانه‌ها/ضعف عملکردی مدیران استان مرکزی در جذب اسناد خزانه

به نقل از به نقل از اراک امروز؛ محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده مردم آشتیان، فراهان و تفرش در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با بیان اینکه از ظرفیت اسناد خزانه برای تکمیل پروژه ها و پرداخت بدهی به پیمانکاران در استان به خوبی استفاده نمی شود، گفت: دولت امسال مجاز به اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای انتشار اسناد خزانه شده است و در شرایط کنونی که اعتبارات محدود است ین اسناد می‌تواند ظرفیت خوبی برای اجرای پروژه ها باشد.

حسینی اظهار کرد: متاسفانه در استان اعتبارات نقدی موجود، توسط برخی از دستگاه ها برای پرداخت دیون مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد در حالیکه این اسناد برای تکمیل پروژه ها و پرداخت بدهی به پیمانکاران بسیار مناسب‌تر هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی در حوزه آبرسانی و اجرای سیستم های آبیاری نوین تخصیص یافته است و مسئولان می توانند از این اعتبارات برای رفع برخی از مشکلات در این زمینه استفاده کنند.

نماینده مردم آشتیان، فراهان و تفرش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته از محل اعتبارات ملی سه هزار میلیارد تومان در اختیار مجامع نمایندگان قرار گرفته است، افزود: سهم استان مرکزی از این محل ۷۶ میلیارد تومان است که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته به اعتبارات ملی تخصیص به استان اضافه می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه برای جذب اعتبارات ملی نیازمند تعریف طرح های ملی در استان هستیم، ادامه داد: از این طریق می‌توانیم اعتبارات خوبی را برای استان جذب کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه اعلام می شود دولت پول ندارد، ولی روزانه شاهد گردش هزار میلیارد تومان پول توسط برخی از وزارت خانه ها از جمله وزارت نفت هستیم که می توان با استفاده از مکانیزم های مناسب این اعتبارات را جذب کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت