یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۱۶:۱۴

گذر از شهر یاقوت‌های سرخ با طعم شیرین نان قندی+تصاویر

پخت شیرینی سنتی(نان قندی) در ساوه با طعم و عطر دلنشینی که دارد همواره مورد توجه مردم و مسافران این شهر قرار داشته است. این نان در روزگار گذشته با فرارسیدن عید نوروز به عنوان شیرینی برای پذیرایی پخت می شد.

گذر از شهر یاقوت‌های سرخ با طعم شیرین نان قندی+تصاویر

شهر یاقوت‌های سرخ با طعم شیرین نان قندی

گذر از شهر یاقوت‌های سرخ با طعم شیرین نان قندی+تصاویر

به نقل ا نارخبر، هر منطقه با توجه به سبقه تاریخی خود و فرهنگ و خرده فرهنگ ها و روش های زندگی که در طول تاریخ داشته است، خصوصیات منحصر به فرد خود و همچنین محصولات خاص خود را برای عرضه دارد.

این خصوصیات منحصر به فرد عموما در نحوه زندگی، صنایع دستی و سوغات های هر منطقه تجلی می یابد و ذوق و سلیقه مردم آن دیار را برای مسافران و گردشگران نمایان می سازد.

استان مرکزی با توجه به قرار گرفتن در مرکز کشور و با توجه به تنوع جمعیتی و فرهنگی که در آن از دیرباز تاکنون وجود داشته است، میزبان فرهنگ های مختلف و به دنبال آن سلیقه های و سوغات های خوراکی متنوعی است که شیرینی طعم سفر به مناطق مختلف این استان را دو چندان می کند.

پخت شیرینی سنتی(نان قندی) در ساوه با طعم و عطر دلنشینی که دارد همواره مورد توجه مردم و مسافران این شهر قرار داشته است. این نان در روزگار گذشته با فرارسیدن عید نوروز به عنوان شیرینی برای پذیرایی پخت می شد و با توجه به علاقه مردم به این نان سنتی، پخت آن تا امروز ادامه یافته است.

نان قندی از آرد، تخم‌مرغ، ماست، روغن، گردو، شکر و دارچین تشکیل شده است.

این نان بدون مواد میانی خمیر، به نان ماستی شهرت دارد که از شیرنی کمتری برخوردار است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت