سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۵۷:۰۰

گام‌های سامانه نیما برای تشکیل پرونده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از سامانه نیما و گام‌های آن دفاع کرد و گفت: گام‌های تعریف‌شده در حد اسکن شناسنامه و تشکیل پرونده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

گام‌های سامانه نیما برای تشکیل پرونده است

سامانه نیما

گام‌های سامانه نیما برای تشکیل پرونده است

به نقل از خانه ملت، محمد حسینی با اشاره به بازگشت صرافی‌ها به بازار ارز، اظهار داشت: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز و عرضه و تقاضا در یک مرحله کوتاه صرافی‌ها را از چرخه بازار کنار گذاشت و بر اساس تجربه سنوات گذشته سامانه نیما  را تعریف و جایگزین  آن کرد.

وی با بیان اینکه صرافی‌ها به چرخه اقتصادی کشور برگشته‌اند، ادامه داد: بانک مرکزی در تصمیم تازه خود فعالیت صرافی‌ها را مجاز کرد.  البته صرافی‌ها باید  در چارچوب سامانه نیما فعالیت کنند تا مجدداً ارزهایی خارج مباحث صادرات و واردات وارد سیستم صرافی‌ها نشود و ارز تولیدکنندگان در حوزه واردات مواد اولیه کاملاً مشخص شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به 16 گامی که در سامانه نیما برای دریافت ارز تعریف شده است، افزود: گام‌های تعریفی از اسکن شناسنامه است تا مباحث دیگر بنابراین به جهت سختگیری تعریف نشده‌اند بلکه هر کسی که می‌خواهد ال سی باز کند یا با فرم‌های مختلف واردات داشته باشد باید مدارک کافی داشته باشد.

حسینی تأکید کرد: گام‌هایی که در سامانه نیما تعریف شده است مانند ثبت‌نام در سامانه‌های دیگر کشور است بنابراین نباید با دید منفی به 16 گام سامانه نیما نگریست.

وی در این باره که واردکنندگان به سختی به ارز مورد نیاز دست پیدا کرده‌اند، توضیح داد: پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ارز به موقع به دست واردکنندگان نمی‌رسد دریافت کرده‌ایم، بانک مرکزی باید در این زمینه پاسخگو باشد چراکه نگرانی‌هایی را در بخش تولید کشور ایجاد می‌کند؛ مسئولان مربوطه ادعا دارند در کوتاه‌ترین زمان این موضوع را حل می‌کنند.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت