یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۳۳:۲۴

کنگره شهدا آغاز یک رویداد فرهنگی در استان/ فراهان میزبان اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: کنگره شهدا آغازی بر فعالیت‌های فرهنگی است، شهدا گنج بزرگی هستند که باید استخراج شوند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی مطرح کرد:

کنگره شهدا آغاز یک رویداد فرهنگی در استان/ فراهان میزبان اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر

ه نقل از فراهان خبر؛ سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عصر امروز  در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در فرمانداری فراهان گفت: شهدا منشأ اثر در جامعه هستند و یاد شهدا، افتخارات شهدا، عزت شهدا را همه باید نصب‌العین خودشان قرار بدهیم تا ما هم در آخرت از شفاعت شهدا بهره‌مند شویم.

کریمی اظهار کرد: دشمن امروزه در جنگ اقتصادی عزم خود را جزم کرده تا امت اسلامی را از صحنه بیرون راند، امت اسلامی با وحدت و پیروی از سیره شهدا می‌تواند دشمن را شکست دهد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی یک رویداد فرهنگی است که متعلق به همه مردم استان مرکزی است و همه باید در این ضیافت عظیم مشارکت کنند و عطر دل‌انگیز شهدا در استان بپیچد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی نقش امام(ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: هدف کنگره معنا کردن شهادت است تا فرهنگ شهادت در جامعه معنادار شود، علاوه بر کنگره شهدای استان،‌ اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر به میزبانی فراهان برگزار می‌شود، شهید اسدالله هاشمی هم از شهدای شاخص جهادگر استان مرکزی از خطه فراهان است.

کریمی نقش مجموعه جهاد سازندگی و سنگر سازان بی سنگر را در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل برشمرد و گفت: دفاع مقدس یک نبرد مهندسی بود، بسیاری از علوم مهندسی ما در دفاع مقدس رشد کرد، اگر مهندسی موفقی در این نبرد نداشتیم در عرصه رزمی نیز با مشکل مواجه می‌شدیم.

فرمانده سپاه روح‌الله گفت: قرارگاه خاتم حاصل تجربیاتی است که در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما در عرصه سازندگی انجام دادند و امروزه قرارگاه خاتم یکی از توانمندترین مجموعه‌های مهندسی در کشور است.

کریمی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن اجلاسیه و نیز ضرورت هماهنگی دستگاه‌های اداری شهرستان با ستاد کنگره شهدا تأکید کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: کنگره شهدا آغازی بر فعالیت‌های فرهنگی است، شهدا گنج بزرگی هستند که باید استخراج شوند، هشت سال دفاع مقدس سرشار از جلوه‌های عشق و ایثار و شهادت است.

وی گفت: در کنار این اجلاسیه ها باید دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود، با تبین این دستاوردها اعتمادبه‌نفس جوانان را بالا می‌بریم و شعار« ما می‌توانیم» برای جوانان به منصه ظهور گذاشته می‌شود.

کریمی افزود: با توجه به اینکه در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، در کنار این اجلاسیه به دستاوردهای انقلاب اسلامی هم باید پرداخته شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بی‌بدیلی دارد که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب فرصتی مناسب برای تبیین این دستاوردها به مردم و نسل‌های جوان است.

فرماندار فراهان:

برگزاری اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در فراهان

سجادی، فرماندار فراهان گفت: جهادگران جایگاه بالایی در روند تسریع پیروزی‌های رزمندگان اسلام داشته‌اند و لقب سنگر سازان بی سنگر که به‌حق حضرت امام(ره) جهادگران را به آن مفتخر کرد، در تاریخ دفاع مقدس همواره نام این جهادگران می‌درخشد.

وی بابیان اینکه شهرستان فراهان افتخار میزبانی اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر را دارد، بر لزوم مشارکت همه مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه تأکید کرد.

فرماندار فراهان اظهار کرد: اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر ۱۷ دی‌ماه هم‌زمان با سالگرد عملیات کربلای ۵ در مسجد قمر بی هاشم فرمهین برگزار می‌شود.

امام‌جمعه موقت فرمهین:

یاد و خاطر شهدا سبب استمرار حیات نظام و انقلاب می‌شود

حجت‌الاسلام نعمتی نیا، امام‌جمعه موقت فرمهین هم در این جلسه خاطرنشان کرد: یاد و خاطر شهدا سبب استمرار حیات نظام و انقلاب می‌شود، مردم و مسئولان شهرستان با مشارکت تنگاتنگ در پربار بودن این یادواره همکاری کرده و دین خود را نسبت به خون شهدا ادا کنند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت