جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۱۱:۲۸

کنتورهای هوشمند سال ۹۷ در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه موضوعات مربوط به بحث تعرفه‌ای آب مصوبه شورای اقتصاد بوده است گفت: در سال ۹۷ کنتور را تحویل کشاورزان داده و هزینه آن را از متقاضیان و کشاورزان دریافت می‌کنیم.

کنتورهای هوشمند سال ۹۷ در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد

کنتورهای هوشمند

کنتورهای هوشمند سال ۹۷ در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،محمد حاج رسولی‌ها چهارشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی صنعت آب وبرق استان مرکزی با اشاره به وضعیت آبی استان مرکزی اظهار داشت: منابع آبی در سطح استان مرکزی به سبب کاهش بارش و استقرار اشتباه صنعت در برخی مناطق با مشکل کم آبی روبرو است و قسمت اصلی این مشکلات به موضوع آمایش سرزمین برمی‌گردد که نیازمند مدیریت صحیح و دقیق است چراکه امروزه دشت‌های استان مرکزی با کسری 216 میلیون متر مکعبی روبرو است البته خوشبختانه در مورد جابجایی چاه‌های آب در بخشنامه‌های صادره در طول سال‌های گذشته اختیار این موضوع به استانداری‌ها واگذار شده است.

وی افزود: در استان مرکزی، 25 درصد از ذخیره آبی سد کمال صالح به صنعت و مابقی به تامین آب شرب مردم اراک اختصاص داده می شود.

حاج رسولی‌ها ادامه داد: موضوعات مربوط به بحث تعرفه‌ای آب مصوبه شورای اقتصاد بوده و این طور نیست که تعرفه به یکباره اضافه شود که باید به این موضوع هم توجه ویژه و عنایت خاص داشت.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: ساوه در منطقه و محدوده آبرسانی مستقر نشده که همین امر سبب به عقب افتادن پروژه آبرسانی به ساوه شد، زیرا همه برنامه‌ها در سال 82 تا 83 انجام شده بود که در این دوره زمانی، ساوه با مشکل آب روبرو نبود.

وی ادامه داد: همچنین طرح آبرسانی از سد الغدیر به ساوه با تغییراتی در بخش‌های مختلف انجام آن روبرو شده است که البته به طور میانگین هرساله 17میلیون مترمکعب تخصیص آب شرب به ساوه نیاز است.

حاج رسولی‌ها عنوان کرد: اگر متوسط کشوری بارش‌ها برای بلندمدت 60 درصد کاهش یافته باشد، استان مرکزی با کاهش معادل 76 درصد در بخش بارش روبرو بوده و شرایطی به نسبت سایر استان‌های کشور بحرانی‌تر دارد بنابراین امکان دارد در هر زمان و مقطعی جابجایی‌های چاه را داشته باشیم بنابراین در طول 72 ساعت مجوزهای لازم برای این مهم صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به سیاستگذاری‌های سال97 گفت: در سال 97 سیاست و برنامه در بخش توزیع کنتورهای هوشمند براین قرار دارد تا کنتور را تحویل کشاورزان داده و هزینه آن را از متقاضیان و کشاورزان دریافت کنیم.

وی افزود: شورای حفاظت آب مخصوصا در این شرایط حیاتی و مهم باید با برنامه و زمان‌بندی دقیق و منظم‌تری فعالیت کند و دستگاه‌های مرتبط مسائل مربوط در این زمینه را با جدیت مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار دهند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت