چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۲۸:۵۱

کمیته امداد مرکزی رتبه چهارم اشتغالزایی کشور را دارد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: پارسال بر اساس ارزیابی انجام شده کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در شاخص ایجاد شغل، جایگاه چهارم کشور را کسب کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی:

کمیته امداد مرکزی رتبه چهارم اشتغالزایی کشور را دارد

کمیته امداد مرکزی

کمیته امداد مرکزی رتبه چهارم اشتغالزایی کشور را دارد

قنبر موسی نژاد روز دوشنبه در حاشیه دیدار با سرپرست فرمانداری خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته بیش از سه هزار و 500 شغل برای افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی در سطح استان در حوزه های دامداری، صنفی، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد شد.
وی بیان کرد: این تعداد فرصت شغلی با اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع بانکی و 100 میلیارد ریال از محل منابع داخلی به صورت قرضا الحسنه در قالب تسهیلات خوداشتغالی ایجاد شد.
موسی نژاد اظهارکرد: امید است سال جاری با تلاش مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) در جذب اعتبارات اشتغالزایی فراتر از پارسال خدمت رسانی شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در ارتباط با طرح های اشتغالزایی خمین افزود: پارسال 225 فرصت شغلی برای مددجویان خمین ایجاد شد که برای فراهم کردن این میزان فرصت شغلی، 33 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.
وی اظهارکرد: 70 درصد اعتبارات تخصیصی برای ایجاد اشتغال در خمین جذب شده که امید است با همکاری بانک های عامل تا قبل از ابلاغ اعتبارات امسال، مابقی اعتبارات نیز جذب شود.
موسی نژاد افزود: توانمند سازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و از برنامه های اولویت دار این نهاد است که با پرداخت کمک هزینه اشتغال پیگیری می شود.
وی ادامه داد: کاهش جمعیت مددجویان با توانمند سازی، خودکفایی و ایجاد اشتغال، واگذاری بخشی از خدمات به مراکز نیکوکاری و تعامل با موسسات خیریه از برنامه های در دستور کار امسال است.
سرپرست فرمانداری خمین در سخنانی گفت: 10 درصد جمعیت این شهرستان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره)هستند.
احمد طهرانی افزود: خشکسالی سال های اخیر، وارد شدن لطمه های اقتصادی به کشاورزان و بیکاری سبب شده که از جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی این شهرستان کاسته نشود.
وی ادامه داد: توانمند سازی تنها راهکار خروج مددجویان از چرخه حمایت است و اختصاص اعتبارات اشتغالزایی می تواند در این حوزه کارساز باشد.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند هستند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت