شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۵۱:۲۱

کمیته اشتغال و رونق تولید در روستاهای استان تشکیل می‌شود

رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: مطالعات اشتغالزایی و رونق تولید در روستاهای ساوه با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند مورد توجه استان است.

رئیس سازمان مدیریت استان مرکزی:

کمیته اشتغال و رونق تولید در روستاهای استان تشکیل می‌شود

اقتصاد مقاومتی

کمیته اشتغال و رونق تولید در روستاهای استان تشکیل می‌شود

به نقل ازتسنیم،رقیه یادگاری ظهر امروز در شصت و سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور استاندار مرکزی و دیگر مسئولان استانی و محلی در فرمانداری ساوه تشکیل شد با اشاره به ظرفیت‌های ساوه اظهار داشت: براساس آخرین سرشماری سال 95 جمعیت ساوه 283 هزار نفر است که 2 درصد رشد جمعیت داشته است و 20 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و این رشد جمعیت به سبب صنعتی بودن است و مهاجر پذیری را به دنبال دارد.

وی افزود: رشد جمعیت در این شهرستان بیانگر این است که این ساوه دارای رونق اقتصادی است ونرخ بیکاری براساس سرشماری سال 95 در این شهرستان 6.5 درصد است که حدود 6 هزار بیکار دارد وسومین شهراستان است و کمترین نرخ بیکاری را دارد ولی باید به 2 درصد برسد و با توجه به ظرفیت‌های موجود باید تهمیدات لازم برای برطرف شدن مشکلات این شهرستان لحاظ شود.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: از صدرصد شاغلان در این شهرستان 44 درصد آن در بخش صنعت مشغول هستند در حالی‌که شاغلان در بخش صنعت در استان مرکزی 35 درصد بوده و بیانگر آن است که بخش پیشرو این شهرستان صنعت است و 16 درصد شاغلان این شهرستان در بخش کشاورزی هستند هر چند در بخش کشاورزی پایین است ولی دارای کشاورزی نوین است.

یادگاری بیان کرد: در بخش صنعت این شهرستان دارای 550 واحد صنعتی و دو قطب صنعتی است، تاکنون در 4 شهرک صنعتی آن 500 واحد به بهره برداری رسید و 4 قطعه قابل واگذاری در این شهرستان وجود دارد و خوشبختانه گرایش در بخش صنایع شیمیایی، پتروشیمی، غذایی و پوشاک در این شهرستان بالا است.

وی ادامه داد: ساوه دارای 87 معدن با 460 اشتغال صنعتی و در بحث گردشگری از شهرهای قدیمی ایران است و اماکن تاریخی بسیاری دارد در بحث گردشگری هم ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال و تولید و ارزش افزوده دارد.

رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان خاطرنشان کرد: 21 درصد محصولات زراعی و 40 درصد محصولات باغی استان در شهرستان ساوه تولید می‌شود در اکثر تولیدات کشاورزی به ویژه محصولات درختی رتبه نخست استان را دارد و بزرگترین گلخانه در این شهرستان است که در صورت تکمیل دو فاز این گلخانه بالای هزار نفر اشتغال به همراه دارد و خوشبختانه بهره‌وری کشاورزی در این شهرستان بالا است.

وی افزود: مطالعات اشتغال‌زایی و رونق تولید در روستاهای ساوه با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند مورد توجه استان بوده ولی این شهرستان در کنار امتیازات در بحث آب و حاشیه نشینی مشکل دارد و در حوزه حمل و نقل و خدمات شهری هم‌پای صنعت و کشاورزی رشد نکرده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت