جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۱۱:۵۸

کمبود ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان مرکزی بسیار نگران‌کننده است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: کمبود تعداد هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان مسئله‌ای بسیار نگران‌کننده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

کمبود ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان مرکزی بسیار نگران‌کننده است

تخت بیمارستانی

کمبود ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان مرکزی بسیار نگران‌کننده است

به نقل از تسنیم،علی‌اکبر کریمی عصر امروز در مراسمی که به مناسبت روز پزشک با حضور چند تن از پزشکان شهر اراک برگزار شد با اشاره به هدف از برگزاری این جلسه اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این جلسه شنیدن سخنان و نقطه نظرات جامعه پزشکی شهرمان در حوزه سلامت بود و ما هم به عنوان نمایندگان شما در مجلس این وظیفه و رسالت را بر خودمان واجب می‌دانیم که به حوزه سلامت وقت قابل توجهی بگذاریم.

وی افزود: آموزه‌های دین مبین اسلام بر این مسئله اشاره دارند که دو نعمت امنیت و سلامت نعمت‌هایی هستند که مفقود بوده و درصورتی که از دست بروند به انها توجه می‌شود، همچنین میزان بالای رای نمایندگان به دو وزیر دفاع و بهداشت علاوه بر ارادت آنها به وزرای معرفی شده به سبب اهمیت حوزه فعالیت آنها بود زیرا حمایت از وزارت دفاع حمایت از امنیت کشور و حمایت از وزارت بهداشت حمایت از حوزه سلامت کشور است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکاتی که از زبان پزشکان این شهر بیان شد در برنامه‌ها و طرح‌ها دنبال می‌شود و باید بگوییم که کمبود تعداد یک هزار و 500 تخت بیمارستانی در استان مسئله‌ای بسیار نگران کننده است، همچنین وزیر بهداشت در سفر خود به استان مرکزی اذعان داشت که پس از استان البرز استان مرکزی دارای بدترین وضعیت در سطح کمبود تخت‌های بیمارستانی است.

کریمی ادامه داد: کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان مرکزی حرکت شتابان و جهشی مسئولان را می‌طلبد تا هرچه سریع‌تر این کمبود جبران شود و دیرگ شاهد این کمبودها نباشیم، طرح‌های بیمارستانی که اکنون در دست اجرا قرار دارد با پیگیری‌های انجام شده روند خوبی را می‌پیمایند اما این سرعت کافی نیست و امیدواریم زمینه جذب سرمایه‌گذاران بهداشت و درمان ارتقاء یابد.

وی عنوان کرد: بیمارستان بزرگی که مقرر شده با خط مالی کشور کره در شهر اراک احداث  شود می‌تواند به جبران این کمبود خدمات درمانی استان کمک کند و ظرفیت قابل توجهی را به این بخش بی‌افزاید، معتقدم که حوزه بهداشت و پیشگیری نباید مفقود باقی بمانند بلکه باید توجه جدی به این دو حوزه داشته باشیم.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه پیشگیری به مراتب از حوزه درمان کم‌هزینه‌تر و پرفایده‌تر است، یکی از ایرادات وارده به طرح تحول سلامت نقص موجود در اولویت‌بندی دو حوزه پیشگیری و  بهداشت است.

کریمی بیان کرد: طرح تحول سلامت با تمام دستاوردهای مطلوبی که در دولت یازدهم به دست آورد با این کیفیت قابل تداوم نیست و بطور قطع باید تصمیم‌های جدی برای اعمال تغییرات در این زمینه گرفته شود، بودجه دولت کشش و تحمل فرانشیو پنج تا 6 درصدی را ندارد و ما باید با تمام مقدورات دولت جواب‌گوی این مسئله باشیم.

وی افزود: وزیر حوزه بهداشت تصمیمات انقلابی در زمینه ایجاد تغییرات اساسی در نظام سلامت گرفته که تعویض همزمان چند معاون بیانگر تصمیم راسخ وی در این عرصه است که امیدواریم این اقدامات در زمینه ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان کشور موثر واقع شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یادآور شدن روز دندانپزشکان و گرامی داشتن پزشکان دندان‌پزشک ادامه داد: روز پزشک و روز داروساز را به پاس زحمات مفید و موثر این قشر از جامعه گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت