سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۲۸:۵۵

کمبود اعتبار در تفرش، آشتیان و فراهان سبب ناتوانی در بازسازی آثار تاریخی شده است

حسینی با اینکه کمبود اعتبار در تفرش، آشتیان و فراهان سبب ناتوانی در بازسازی آثار تاریخی شده است، گفت: کمبود اعتبار و کم‌توجهی مسئولان سبب مغفول ماندن رشد تفرش، آشتیان فراهان شده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس:

کمبود اعتبار در تفرش، آشتیان و فراهان سبب ناتوانی در بازسازی آثار تاریخی شده است

کالای ایرانی

کمبود اعتبار در تفرش، آشتیان و فراهان سبب ناتوانی در بازسازی آثار تاریخی شده است

به نقل از تسنیم، حسینی با اشاره به مسئله اشتغال اظهار داشت: باتوجه به اینکه امروزه مسئله کار و اشتغال همراه با شعار سال در سطح کشور مطرح است در برخی از مناطق کشور که ظرفیت ایجاد اشتغال را در بعدهای مختلف اعم از صنعت و کشاورزی ندارند و از قدمت بالایی برخوردار هستند زمینه گردشگری، توریستی و صنایع دستی می‌تواند به‌عنوان یک ظرفیت ویژه محسوب شود.

وی افزود: شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان از جمله شهرستان‌های دارای قدمت استان مرکزی محسوب می‌شوند که شاعر، علما و دانشمندان بسیاری از این خطه برخواسته‌اند و امروزه به سبب پاسداشت و گرامی‌داشت این افراد فرهیخته مکان زندگی این افراد و یا شرایط جغرافیایی و آثار باستانی موجود در این شهرستان‌ها می‌تواند یک ظرفیت بسیار مطلوب در راستای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری در این مناطق محسوب شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه کمبود اعتبار و کم‌توجهی مسئولانی کشوری و استانی سبب شده که این سه شهرستان پس از گذشت سال‌های متوالی مغفول بمانند و حتی یک اداره میراث‌فرهنگی در این شهرستان‌ها مستقر نشده و کارهای مربوطه تنها در سطح یک نمایندگی پیگیری و انجام می‌شوند.

حسینی ادامه داد: کمبود اعتبار در این سه شهرستان سبب شد تا در راستای بازسازی آثار  باستانی مستقر در این مناطق ناتوان بمانیم و نتوانستیم برای حفظ و نگهداری از آنها اقدامات لازم را به انجام برسانیم، در دوسال گذشته پیگیری‌های فراوانی به انجام رسید و مقرر شد که از محل اعتبارات تعیین شده در سفر هیئت دولت اقداماتی در راستای بازسازی منزل دکتر حسابی به انجام برسد که متاسفانه در این مدت اقدامات قابل قبولی به انجام نرسیده است.

وی عنوان کرد: در مورد سایر مکان‌های گردشگری در این سه شهرستان باید گفت که اقدامات لازم و مطلوبی از سوی ادراه‌کل میراث فرهنگی مشهود نیست و در این راستا مکاتبات قابل توجهی به انجام رسیده و پیرو آن با مسئولان میراث فرهنگی کشور رایزنی‌هایی داشته‌ایم که متاسفانه با پاسخگویی این مسئولان هنوز هم هیچ اقدام موثری به انجام نرسیده است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هدف ما بر این است که شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را جامع عمل بپوشانیم و پیرو آن بتوانیم از ظرفیت حوزه گردشگری در این سه شهرستا نهایت استفاده را داشته باشیم.

حسینی بیان کرد: امیدواریم که مسئولان شهرستانی و استانی توجه ویژه‌ای به این ظرفیت‌ها داشته باشند تا بتوانیم علاوه بر برطرف کردن مسئله اشتغال ظرفیت آثار باستانی، مشاهیر و مفاخر این سه شهرستان را احیاء کنیم و این مسئله یکی از مهم‌ترین وظایف ما محسوب می‌شود و ادراه‌کل میراث فرهنگی موظف است توجه ویژه‌ای به این سه شهرستان داشته باشد نه اینکه تنها در پاسخ به نامه‌های ما اشاره به اینکه اعتباری گذاشته و یا کار اندکی و ناچیز غیرقابل قبولی به انجام رسیده داشته باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت