جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۴۲:۳۵

کمبود آب‌ در استان‌‌ مرکزی به بحران تبدیل شده/”شایستگی” در انتخاب مدیران فراموش نشود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مقامات ارشد استان باید در انتصابات مدیران دستگاه‌ها دقت لازم را داشته باشند و انتصاب‌ها را براساس شایستگی افراد و عملکرد گذشته آنها انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

کمبود آب‌ در استان‌‌ مرکزی به بحران تبدیل شده/”شایستگی” در انتخاب مدیران فراموش نشود

انتخاب مدیران

کمبود آب‌ در استان‌‌ مرکزی به بحران تبدیل شده/”شایستگی” در انتخاب مدیران فراموش نشود

به نقل از تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در کلاس تفسیر قرآن کریم که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار شد با اشاره به ضرورت تشریح خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید در تشریح خدمات نظام و عملکرد دولت به نحو شایسته و با استفاده از طرح‌ها و ایده‌های کارشناسی تلاش و در هفته دولت که بهترین فرصت برای پرداختن به این مسائل است تمام خدمات و عملکردها را به مردم جامعه معرفی کنند تا برای آنها روشن شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در راستای ارتقاء اعتماد و تشویق آنها برای مشارکت با دولت تلاش کنند و با تشریح و معرفی فعالیت‌های انجام شده در این مسیر گامی اساسی بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: از آنجایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی از نظام‌های برجسته و موفق جهان محسوب می‌شود که دارای شاخصه‌ها و ویژگی‌های ممتاز و متمایزی نسبت به سایر نظام‌ها است و بنای آن براساس مردم‌سالاری و ولایت‌مداری است که تمام این موارد ضرورت شفافیت و آشکارسازی فعالیت‌ها و خدمات را در این نظام ایجاد می‌کند و برهمین اساس تمامی دستگاه‌ها باید خدمات و فعالیت‌های انجام شده توسط نظام و دولت را برای مردم تشریح کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: همچنین باید دقت داشته باشند که نداشتن عملکرد مناسب بدبینی و نارضایتی مردم نسبت به دولت را به‌دنبال دارد، بنابراین مقامات ارشد استان باید در انتصابات مدیران دستگاه‌ها دقت لازم را داشته باشند و انتصاب‌ها را براساس شایستگی افراد و عملکرد گذشته آنها انجام دهند.

وی با اشاره به شهیدان رجایی و باهنر گفت: در انجام امور و مسئولیت‌ها باید از افرادی چون شهید باهنر و رجایی الگو گرفت زیرا خدمات صادقانه و خالصانه این بزرگواران الگویی کامل برای همه مسئولان و دست‌اندرکاران این نظام مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: این شهیدان از جنس مردم بودند و از آنجایی که برخاسته از بطن جامعه و خود از افراد رنج کشیده بودند درد مردم را درک می‌کردند و از این رو با برخورداری از ساده‌زیستی، تعهد، ولایتمداری، اخلاق اسلامی و تقوا در مدیریت اصل مردمی بودن را رعایت و با تشکیل کابینه‌ای دلسوز و صادق در راه خدمت به مردم می‌کوشیدند و هیچ منتی بر آنان نداشتند.

بحران آب در کشور جدی است و برای مقابله با آن باید تمام فعالیت‌ها را مناسب‌سازی کنیم

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با مشاور وزیر نیرو و مسئول دفتر فرهنگی وزارت نیرو هم گفت: با توجه به محدود بودن منابع و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف ترویج اصل اصلاح الگوی مصرف از نیازهای ضروری امروز جامعه است.

آیت الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: بحران آب به یک بحران جدی در کشور به‌ویژه دراستان‌های غربی نظیر استان مرکزی تبدیل شده و لازم است که مسئولان با به‌کارگیری روش‌های مختلف علمی در زمینه فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی در راستای مقابله با این بحران بکوشند و مردم هم با اصلاح الگوی مصرف می‌توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های مقابله با این بحران تبدیل روش آبیاری غرقابی به سیستم نوین آبیاری و آبیاری قطره‌ای است که در صورت استمرار در استفاده از روش‌های سنتی آسیب جبران‌ناپذیری به منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی وارد می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت