شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۲۷:۵۵

کمباین‌سازی اراک ۸۰ درصد بازار داخلی را تامین می‌کند

مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی اراک گفت: به لحاظ جایگاه در بازارهای داخلی و خارجی از وضعیت خوبی برخوردار هستیم و در حال حاضر ۸۰ درصد از بازار داخل کشور مربوط به این شرکت است.

مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی اراک:

کمباین‌سازی اراک ۸۰ درصد بازار داخلی را تامین می‌کند

کمباین‌سازی اراک ۸۰ درصد بازار داخلی را تامین می‌کند

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،علی‌اصغر حمیدی‌فرد عصر امروز در بازدید استاندار مرکزی از شرکت کمباین‌سازی اراک اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌هایی که انجام شد تولیدات خود را امسال با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری دو برابر کردیم و 155 نفر از نیروهای تعدیل شده خود را به کار بازگرداندیم.

وی افزود: به لحاظ جایگاه در بازارهای داخلی و خارجی از وضعیت خوبی برخورداریم و درحال حاضر 80 درصد از بازار داخل کشور مربوط به این شرکت است، 15 هزار و 800 دستگاه کمباین در داخل کشور فعالند که 13 هزار دستگاه آن ساخت کمباین‌سازی اراک است.

مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی اراک تصریح کرد: 15 کشور محصولات این کارخانه را خریداری می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به قزاقستان، سودان، ازبکستان و غیره اشاره کرد، این کارخانه نخستین تولیدکننده ماشین‌آلات برداشته غلات است.

حمیدی‌فرد بیان کرد: در بحث ایجاد اشتغال هم به ازای هر کمباین برای 4 نفر به شکل مستقیم، غیرمستقیم و بهره‌بردار ایجاد اشتغال می‌شود که درمجموع با توجه به تولید سالانه این کارخانه سالانه دو هزار شغل را حفظ و دو هزار شغل را ایجاد می‌کند، سال گذشته متوسط تولید این شرکت روزانه 30 دستگاه بوده که امسال به 70 دستگاه افزایش داده‌ایم.

وی ادامه داد: در بحث مطالبات و بدهی‌ها هم 24.7 میلیارد تومان تسهیلات از بانک کشاورزی گرفته‌ایم، 10 میلیارد تومان به پیمانکارها، 100 میلیون به امور مالیاتی و 100 میلیون تومان هم به تامین اجتماعی بدهکار هستیم و 2.4 میلیارد تومان هم از دولت طلب داریم، خوشبختانه در بحث حقوق پرسنل، حقوق معوق نداریم.

مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی اراک عنوان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در زمینه بهبود کیفی و کارایی می‌توان به طراحی اکسل عقب، بهبود انتقال قدرت، لوله تخلیه جدید، طراحی ارتعاش‌گیر موتور و طراحی و ساخت کلش‌کش جدید اشاره کرد.

حمیدی‌فرد با اشاره به برنامه‌های آینده گفت: اجرای طرح جایگزینی کمباین‌های فرسوده، موضوع بند “واو” قانون برنامه پنجم، ساخت داخل و تولید کمباین نیمه‌سنگین، تامین و توزیع ماشین‌آلات نوین کشاورزی در چارچوب برنامه‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون، توسعه صادرات و بهبود و توسعه شبکه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی از جمله برنامه‌هایی است که درنظر داریم.

وی اضافه کرد: از جمله خواسته‌های این شرکت از استاندار مرکزی هم می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه جرای طرح جایگزینی کمباین‌های فرسوده با تولیدکنندگان داخلی، تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان با هدف حفظ اشتغال، پرداخت مطالبات 2.4 میلیارد تومانی از دولت و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ پایین اشاره کرد که با توجه به وضعیت اقلیم امسال و کاهش شدید بارندگی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی اراک خاطرنشان کرد: سالانه 880 هزار تن گندم در مزارع کشور هدر می‌رود که ارزش آن 252 میلیون دلار بوده و برابر حدود 8 هزار دستگاه کمباین است که با جلوگیری از ضایعات گندم می‌توان این میزان هدررفت را مانع شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت