یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۳۰:۳۷

پیش بینی هزار مخاطب در بیست و هفتمین کلینیک حقوق کودک

استاندار مرکزی گفت: بیست و هفتمین کلینیک حقوق کودک در استان مرکزی ایجاد می‌شود که بهره مندی بیش از هزار نفر مخاطب از خدمات آن پیش‌بینی شده است.

آقازاده:

پیش بینی هزار مخاطب در بیست و هفتمین کلینیک حقوق کودک

کلینیک حقوق کودک

به گزارش پیک راستان به نقل از ایرنا ” سید علی آقازاده ” در نشست با اعضای هسته مرکزی کلینیک و انجمن های تخصصی حقوقی افزود: کلینیک حقوق کودک، آسیب‌های حوزه کودک و نوجوان را در استان شناسایی و ریشه یابی می‌کند.

وی تاکید کرد: شمار کلینیک‌های حقوق کودک در سطح  استان مرکزی باید توسعه پیدا کند و لازم است تا فعالیت‌های پراکنده در این حوزه را با انجام اقدامات کارشناسی مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کاهش آسیب‌های حوزه کودکان موثر است، گفت: تعامل، هم افزایی و تبادل تجربیات شورای هدایت کننده کلینیک‌های حقوق کودک، متشکل از اساتید دانشگاه فعال در حقوق کودک، دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی، بهزیستی، کانون وکلا و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، می‌توانند در راستای کاهش آسیب‌ها نقش به سزایی داشته باشند و ظرفیت مغفول برخی مراکز را شناسایی کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تربیت امری مقطعی نیست و فعالیت کلینیک حقوق کودک در مناطق حاشیه‌ای و دیگر شهرستان‌ها نیز باید همزمان با اراک آغاز شود.
” محسن خیرمند” افزود: آموزش مربیان مهدهای کودک و تربیت معلم دوره ابتدایی آغاز شده است و به طور حتم تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط می تواند، تضمین کننده موفقیت نسل آینده باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید آسیب‌های کشور و  استان را بر اساس اولویت شناسایی کرد گفت: ۱۵ حوزه بر اساس موضوع و آسیب اولویت دار، شناسایی شده که ۵ مورد آن مربوط به حوزه کودکان است .
خیرمند، فراوانی جرم در حوزه خشونت در این استان را نیازمند بررسی دانست و افزود: در حوزه خشونت خانگی و کودکان نگرانی‌هایی وجود دارد که در کلینیک حقوق کودک باید نقش نهادهای حمایتی برجسته  تر شود.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت