دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۰۳:۳۳

کلینیک تخصصی دیابت در اراک راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک تخصصی دیابت گفت: زیرساخت‌های این کلینیک فراهم شده و به زودی در اراک راه‌اندازی می‌شود.

علی اصغر غفاری‌زاده

کلینیک تخصصی دیابت در اراک راه‌اندازی می‌شود

به گزارش پیک راستان به نقل از فارس از اراک، علی اصغر غفاری‌زاده  ظهر امروز در بازدید از خبرگزاری فارس به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب بوده و در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و درمانی فعالیت‌ دارد.

وی تصریح کرد: این نهاد از مزیت‌های بخش دولتی برخوردار نیست و بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های آن از محل فعالیت‌های خود جهاد تامین می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به فعالیت چهار معاونت در مجموعه جهاد دانشگاهی بیان کرد: یکی از این معاونت‌ها، معاونت فرهنگی است که در سطح استان فعالیت‌های خوبی انجام داده و از معاونت‌های برتر کشوری به شمار می‌رود.

غفاری‌زاده گفت: مهم‌ترین فعالیت این معاونت راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه شهرها است که هم اکنون در اراک و ساوه راه‌اندازی شده و پیگیری مشکلات مختلف مناطق حاشیه‌ای و ارائه راهکار برای حل آنها را بر عهده دارند و به زودی یک دفتر تسهیل‌گری جدید در منطقه فوتبال راه‌اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: حوزه انتشارات نیز از دیگر بخش‌های زیرمجموعه معاونت فرهنگی است که با انجام فعالیت‌های با کیفیت موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی معاونت پژوهشی را از دیگر معاونت‌های جهاد برشمرد و افزود: انجام کارهای بر زمین مانده از ماموریت‌های مهم این معاونت است، در این راستا ایجاد مراکز تخصصی از مهم‌ترین برنامه‌ها به شمار می‌رود.

غفاری‌زاده اظهار کرد: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان از اقدامات بسیار خوب جهاد دانشگاهی است و می‌توان گفت جهاد دانشگاهی ابر شرکت بزرگ دانش بنیان است.

وی راه‌اندازی پژوهشگاه رویان، درمان ناباروری، بومی‌کردن روش‌های نوین درمان ناباروری، استفاده از سلول‌های بنیادی درمانی و… را از اقدامات موثر جهاد دانشگاهی دانست و افزود: میزان ناباروری در استان مرکزی ۲۵ درصد است، این در حالی است که این میزان در جهان ۱۰ تا ۱۵ درصد و در کشور ۲۰ تا ۲۱ درصد است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک تخصصی دیابت گفت: زیرساخت‌های این کلینیک فراهم شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی راه‌اندازی کلینیک آسم و آلرژی، برای نخستین بار در کشور، مرکز خدمات تخصصی انار با هدف کمک به باغداران ساوجی،  افزایش کیفیت و کمیت انار، ایجاد مرکز نوآوری شتاب دهی جوانان را از دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی برشمرد.کلینیک تخصصی دیابت در اراک راه‌اندازی می‌شود

انتهای پیام/mohammad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت