جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۱۵:۴۶

کلاه‌بردار شهروندان ۶ استان کشور دستگیر شد

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي از شناسایی و دستگیری فردی که از شهروندان شش استان کشور کلاه بردی کرده بود، خبر داد.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي :

کلاه‌بردار شهروندان ۶ استان کشور دستگیر شد

سرهنگ سيد نورالدين حسيني رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: در حدود دو ماه قبل پرونده‌ای در خصوص کلاه‌برداری از شهروندي اراكي به پليس آگاهي استان مركزي ارجاع شد و تحقيقات كارشناسي كارآگاهان پليس براي بررسي موضوع آغاز شد.

حسینی اظهار کرد: شاكي با حضور در پليس آگاهي اذعان داشت كه شخصي كه خود را مجري يكي از شبکه‌های راديويي معرفي می‌کرد، در تماس تلفني با او اعلام داشته كه او برنده جايزه يك مسابقه شده و براي دريافت جايزه به يك خودپرداز مراجعه كند كه بعد از مراحلي كه فرد تماس‌گیرنده بيان می‌کند، او متوجه كسر مبلغ ۳۰ ميليون ريال از حساب بانکی‌اش می‌شود.

وی با اشاره به آغاز تحقيقات تخصصي كارآگاهان پليس براي بررسي موضوع گفت: با آغاز تحقيقات پليس، سرنخ‌هایی از فرد تماس‌گیرنده دریکی از استان‌های مركزي كشور به دست آمد و در تكميل بررسی‌های اين فرد شناسايي شد.

حسيني ادامه داد:‌ با هماهنگي انجام‌شده با مرجع قضائي تيمي از كارآگاهان پليس به محل سكونت اين فرد اعزام شدند و در عملياتي او را دستگير كردند.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي بیان کرد: در اين عمليات تعدادي سیم‌کارت و کارت‌بانکی در بازرسي از وسايل اين فرد كشف و در استعلام انجام‌شده، مشخص شد كه او فردي سابقه‌دار و داراي جرائم متعدد كيفري است.

حسيني در ادامه با اشاره به بازجویی‌های تخصصي كارآگاهان پليس در تكميل اين پرونده گفت: با ادامه تحقيقات كارآگاهان پليس هفت‌نفری كه توسط اين فرد به اين شيوه از آنان کلاه‌برداری شده بود در استان‌های اصفهان، مركزي، هرمزگان، خراسان رضوي، خراسان شمالي و استان فارس شناسايي شدند.

وی با تأکید بر اینکه تحقيقات تكميلي در اين پرونده ادامه دارد خاطرنشان کرد: پليس بارها تأکید كرده است كه اگر قرار است هرگونه وجهي تحت هر عنوان به‌حساب عابر بانك شما واريز يا انتقال يابد، لازم نيست به دستگاه‌های خودپرداز بانك مراجعه كنند و تنها با ارائه شماره كارت و يا شماره‌حساب امكان واريز وجه نقد امکان‌پذیر هست و شهروندان در تماس افراد ناشناس مواظب شگردهاي متقلبانه آنان باشند و موارد مشكوك را از طريق تلفن ۱۱۰ به پليس گزارش كنند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت