دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۲۳:۴۵

کشور گران اداره می‌شود

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد بودجه کل کشور، اعتبارات هزینه‌ای و جاری است که نشان می‌دهد کشور گران اداره می‌شود.

نماینده مردم تفرش در مجلس:

کشور گران اداره می‌شود

سامانه نیما

کشور گران اداره می‌شود

محمد حسینی ظهر امروز در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور که بیشتر اعتبارات را هزینه‌های جاری دربر می‌گیرد، این اعتبارات از طریق پول نقد تأمین شده که برای کشور بسیار مشکل است، چراکه کل فروش نفت و مالیاتی که وصول می‌شود صرفاً به اعتبارات هزینه‌ای و جاری اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام افزود: شرایط سختی را پیش رو داریم، در مرداد و آبان‌ماه احتمال تحریم‌های بیشتر وجود دارد که در این صورت، احتمال عدم وصول هزینه‌ها پیش‌بینی می‌شود‌.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت با تأکید بر مدیریت جهادی و انقلابی برای عبور از این دوران بیان داشت: با توجه به بحران بیکاری و مشکلات کارگری استان و نوسانات نرخ ارز با چالش‌های اساسی در کشور مواجه هستیم که با توجه به پایبندی به نظام و انقلاب می‌طلبد با مدیریت جدی و جهادی رو به جلو گام برداریم.

حسینی ادامه داد: با اقداماتی که سازمان برنامه و بودجه انجام داده می‌تواند منابع مالی را احصا کند و مدیران هم باید با تلاش مضاعف، از ردیف دستگاه‌های ملی اعتباراتی جذب کنند.

وی در خصوص به‌کارگیری دوباره بازنشستگان اضافه کرد: کلیات به‌کارگیری بازنشستگان طبق ماده ۷۱ قانون به تصویب رسید که در صورت بازنشستگی می‌توانند به پست‌های الف، ب، ج برگردند ولی در حوزه نظامی و وزارت اطلاعات برای همان پست قابلیت جذب دارند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت با بیان اینکه مقرر شد در پست‌های مدیریتی از پتانسیل جوانان بیشتر استفاده شود، افزود: جانبازان اعاده به خدمتشان جای خود باقی است.

حسینی با اشاره به افزایش حقوق ۶ تا ۱۲ درصد کارکنان دولت خاطرنشان کرد: با توجه به رشد اعتبارات، مصوبه دولت قانونی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیأت امنا، از اعتبارات صندوق ملی اعتباراتی برای دام و طیور، وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یافت.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت اظهار داشت: بافت فرسوده، حمل و نقل درون و برون‌شهری و بازسازی ناوگان، صنایع ریلی نیز، از حمایت منابع صندوق توسعه ملی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت