یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۰۷:۴۶

کشور باید به مانند پیشرفت صنایع موشکی در همه عرصه‌ها مقتدر و پیشرو باشد

امام جمعه اراک با بیان اینکه دولت‌مردان نباید فریب دروغ‌ها و وعده‌های پوشالی آمریکا را بخورند گفت: کشور باید به مانند پیشرفت صنایع موشکی در همه عرصه‌ها مقتدر و پیشرو باشد.

امام جمعه اراک:

کشور باید به مانند پیشرفت صنایع موشکی در همه عرصه‌ها مقتدر و پیشرو باشد

برند ملی

به نقل از خبرگزاری تسنیم ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اراک با اشاره به پیمان‌شکنی مداوم آمریکا در برجام اظهار داشت: آمریکایی‌ها دوباره نعل وارونه می‌زنند که یکی از بندهای برجام این است که کشورهای مختلف بتوانند به ما هواپیمای مسافربری بفروشند اما در این رابطه هم علی‌رغم پایبندی ایران به برجام، آمریکا بهانه می‌آورد و در صدد لغو این بند از برجام است.

وی افزود: رفتارهای جنون آمیز آمریکا نشان می‌دهد که قابل‌اعتماد نیستند و دولت ما نباید فریب بخورد، بلکه باید به توانمندی‌های داخلی کشور تکیه کنیم و همان‌طور که در صنایع موشکی بدون وابستگی کار کردیم، همه صنایع ما باید از درون خوداتکا باشند.

امام جمعه اراک با اشاره به موضوع قدس شریف گفت: قدس قبله اول اسلام، قلب کشورهای اسلامی و متعلق به همه آزادی خواهان عالم است و سیاست جنون‌آمیز ترامپ و نتانیاهو و همسویی آل‌سعود خبیث با آن بسیار خطرناک است و جهان اسلام نباید اجازه‌ عملی شدن چنین اقدامی را به استکبار بدهد.

وی عنوان کرد: امت اسلام امروز بیدارتر و هوشیارتر از گذشته است و دشمن را بهتر می‌شناسد البته سران منافق آل‌سعود و هم پیمانانشان از پشت به امت اسلام خنجر زده و خیانت می‌کنند اما وحدت و انسجام مسلمانان بیشتر شده و وظیفه ما این است که با فرهنگ‌سازی، تبلیغات سوء را خنثی کرده و تا می‌توانیم با اسرائیل و سیاست‌های استکباری آن مبارزه کنیم.

مسئله فساد موضوعی است که جامعه را آزار می‌دهد

امام‌ جمعه اراک همچنین با اشاره به دستور رهبرمعظم انقلاب اسلامی در مبارزه با فساد گفت: یکی از مسائلی که مردم ما را آزرده می‌کند و رنج می‌دهد مسئله فساد است، مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان و موضوع بانک‌ها و موسساتی که مردم به آنها اعتماد کرده و سپرده‌هایشان را از دست داده‌اند خیانتی بزرگ به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: امروز در کشور فعالیت اقتصادی‌ که حتی 20 درصد سود خالص داشته باشد نداریم پس برخی موسسات و بانک‌ها بر چه معیاری وعده‌ سودهای بالا را به سپرده گذارانشان می‌دهند، مگر اینکه فعالیت خلافی داشته باشند و البته مردم هم نباید فریب بخورند چرا که اولا چنین سودهایی ربا و حرام است و در نهایت سرمایه آن‌ها زمین می‌خورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی برضرورت رعایت تقوای الهی تاکید کرد و افزود: باید از مرز و حصار تقوا با قدرت صیانت کنیم و هر چه دیوار تقوا محکم‌تر باشد شیطان امکان آسیب‌رساندن به آن را نخواهد داشت.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین درس‌های مکتب پیامبر اکرم (ص) همین درس تقواست گفت: تقوا یعنی صداقت، امانت‌داری و عدالت؛ وقتی تقوا رعایت شود اعتماد عمومی در جامعه افزایش می یابد در جامعه ای که تقوا حاکم است پول و رابطه حلال مشکلات نیست و کسی نمی‌تواند از این اهرم‌ها سوءاستفاده کند.

امام‌جمعه اراک با اشاره به اینکه یکی از ارکان اسلام امانت‌داری است عنوان کرد: نمی‌‌توان گفت ما مسلمان هستیم اما عهد و پیمان نداریم و تقوا را رعایت نمی‌کنیم، اگر به تعهدات خود عمل نکنیم گناه و خیانت بزرگی کرده ایم که اعتماد عمومی و وفاداری اجتماعی را سلب کرده و به وحدت، عزت و اقتدار جامعه که سرمایه‌های اجتماعی هستند آسیب می‌زند.

وی بیان کرد: امانت‌داری، صداقت و رعایت عهد و پیمان از شاخه‌های اصلی تقوا و جوهره‌ی دیانت اسلام است و دین ملتی که عهد ندارند و به پیمان‌ها وفادار نیستند متزلزل است و جامعه‌ای که در آن به امانت، خیانت شود و افراد پاسدار امانت‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی نباشند در پیشگاه خداوند روسیاه خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت یاد شهید مفتح گفت: ارتباط حوزه و دانشگاه ما و همکاری‌های دوجانبه باید تقویت شود و محتوای دانشگاه و حوزه باید در زمینه‌ علوم انسانی، علوم اسلامی و علوم روز رنگ دینی داشته باشد.

وی افزود: جوانان غیرتمندی که در راه تحصیل علم تلاش می‌کنند موتور محرکه جامعه هستند و دانشگاه‌های ما باید مسئولیت‌پذیر بوده و با کار و تلاش بیگانه نباشند، دانش تجربی دردی را دوا نمی‌کند و باید به دنبال دانش عملی و گره‌گشا بود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت