جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۳۸:۵۹

کشورهای اسلامی در برابر جنایات میانمار واکنش نشان دهند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه کشورهای اسلامی در برابر جنایات میانمار واکنش نشان دهند گفت: سکوت جامعه جهانی در مقابل کشتار مسلمانان میانمار مایه تاسف است.

آیت‌الله دری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نجف‌آبادی:

کشورهای اسلامی در برابر جنایات میانمار واکنش نشان دهند

دولت و مجلس

کشورهای اسلامی در برابر جنایات میانمار واکنش نشان دهند

به نقل از تسنیم، آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با محکومیت جنایات علیه مسلمانان و نسلکشی در میانمار اظهار داشت: این حرف را می زنیم که جنایت علیه بشریت، نسل کشی، خونریزی و به آتش کشیدن زنان و کودکان و قتل عام کردن ممنوع است، این‌ها انسان هستند و حق حیات دارند.

وی افزود: با الهام از دستورات اسلام و امیرالمؤمنین علی(ع) هر نوع جنایتی را در هر گوشه از نقاط دنیا محکوم می‌کنیم، فرقی ندارد که جنایتکارن آل سعود باشند در یمن، بحرین و عوامیه یا سایرین در میانمار، غزه و سوریه و سایر نقاط دنیا، بلکه ما با جنایت ضد‌بشری و نسل‌کشی، جنایت‌های وحشیانه و ترورهای خشن تحت هر عنوانی بر اساس سیره امیرالمؤمنین علی(ع) و دستورات قرآن کریم مخالفیم و محکوم می‌کنیم.

دری‌‌نجف‌آبادی تصریح کرد: از تمام دنیا، مجامع بین المللی، سازمان ملل و کشورهای اسلامی که گاهی خودشان در این جنایات سهیم هستند می‌خواهیم اجازه ندهند بیش از این خون مسلمانان در میانمار و سایر نقاط دنیا ریخته شود.

امام‌جمعه اراک با گرامیداشت یاد شهدای قیام 17شهریور سال 57 گفت: هر جا شهیدی دادیم موجب عزت شد و سند جنایت ظالمان، دربار پهلوی خیال کرد با کشتار مردم و به شهادت رساندن بی‌گناهان موفق خواهد شد اما انسجام مردم بیشتر شد.

وی ادامه داد: رژیم طاغوت تصور می‌کرد که با جنایت و کشتار وحشیانه انقلابیون موفق می‌شود اما با این اقدامات، انسجام مردم بیشتر شد و آنها با این اقدامات گور خود را حفر کرده که در نهایت نیز به ورطه نابودی درغلتیدند.

دری‌‌نجف‌آبادی بیان کرد: برای ما فرقی ندارد که جنایت در کدام نقطه از جهان و علیه چه مردمی باشد، با هر جنایت صدانسانی و وحشیانه براساس سیره علوی مخالف هستیم و از مجامع بین المللی که با سکوت خود در این جنایات شریک هستند، می‌خواهیم اجازه ندهند بیش از این در جهان خون مردم بی‌گناه و مسلمانان ریخته شود.

پایه خطبه شریفه غدیر مکتب توحید است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی غدیر را یک عید بزرگ انسانی و بشری عنوان کرد و گفت: امروز دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) است و باید حقیقت غدیر را به گوش جهانیان رساند، نظام‌های فاسد، دنیا‌خواه و جاهل و جنایتکار را به رسمیت نمی‌شناسیم، نه ما بلکه اسلام به رسمیت نمی‌شناسد، بنابراین غدیر خم امروز هم زنده است و در آینده هم زنده خواهد بود.

وی بیان کرد: پایه خطبه شریفه غدیر مکتب توحید است، قریب چهل‌بار در این خطبه فضائل و نام مبارک امیرالمؤمنین علی(ع) ذکر شده است و قریب 20 بار به نام مبارک مهدی آل محمد(عج) اشاره شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این خطبه دائرة‌المعارف بزرگی از مباحث اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و یک تابلوی راهنما و نقشه راه برای امت اسلام است تا قیام قیامت اما افسوس که عده‌ای قدر نشناختند و افرادی در سقیفه بنی‌ساعده در برابر خدا و پیغمبر خدا(ص) خودشان تصمیم گرفتند.

نهادهای متولی درباره حادثه دانش‌آموزان هرمزگانی تدابیر حکیمانه‌ای بیندیشند

امام جمعه اراک با اشاره به تصادف اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگان در استان فارس گفت: این اتفاقات که بارها به وقوع پیوسته، دل هر انسانی را به درد می‌آورد و انتظار داریم نهادهای متولی در این زمینه تدابیر حکیمانه‌ای بیندیشند.

دری‌نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: اگر کوچکترین سهل‌انگاری در این زمینه از هر فرد مرتبط رخ دهد، خون این بی‌گناهان بر گردن او است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت